۳ شرط عبور از مرز برای زائرین اربعین حسینی

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: در خصوص مرز تمرچین و باشماق با مقامات عراقی توافق کردیم و به دنبال آن هستیم که بازگشایی این مرزها را برای اربعین عملیاتی کنیم.

به گزارش ایمنا، مجید میراحمدی در حاشیه نود و دومین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: در جلسه امروز توافق‌های انجام شده با ستاد اربعین عراق بررسی شد که از مهم‌ترین آنها، بازگشایی مرز خسروی و استفاده زائران عزیز حسینی از این مرز برای زیارت عتبات عالیات بود.

مجید میراحمدی در ادامه گفت که در خصوص مرز تمرچین و باشماق با مقامات عراقی توافق کردیم و به دنبال آن هستیم که بازگشایی این مرزها را برای اربعین عملیاتی کنیم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین گفت: با مقامات عراقی توافق شد که از مرز سومار برای انتقال موکب‌ها و امکانات آن استفاده کنیم؛ ضمن اینکه افزایش گیت‌های طرف عراقی مورد توافق قرار گرفت تا کمترین توافق را در گذرگاه‌های مرزی داشته باشیم.

مجید میراحمدی در پایان یادآور شد: شرط عبور زائران ما از مرزها ثبت‌نام در سامانه سماح، داشتن گذرنامه رسمی و تزریق دو دز واکسن است.

او همچنین تاکید کرد که برای کسانی که شش ماه از آخرین زمان تزریق واکسن‌شان گذشته است، باید دُز یادآور تزریق کنند و در این خصوص باید توجه داشت که سامانه «ایران من» به سامانه سماح متصل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 589641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.