آغاز به کار آزمایشی نخستین اتوبوس برقی در اراک

شهردار اراک از آغاز به کار آزمایشی نخستین اتوبوس برقی در اراک خبر داد.

علیرضا کریمی عصر امروز -چهارشنبه بیست و نهم تیرماه ۱۴۰۱ - در گفت‌و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این اتوبوس برقی که ساخت شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان (شتاب) است، به طور آزمایشی به مدت ۱۰ روز در اراک، نسبت به جابه‌جایی مسافرین داخل شهری فعالیت می‌کند.

وی افزود: ظرفیت این اتوبوس ۸۰ نفر است که به طور استاندارد، شامل ۳۵ نفر نشسته و ۴۵ نفر ایستاده است.

شهردار اراک تصریح کرد: امروز شهرداری اراک با شرکت نکو، گروه مپنا و شرکت شتاب تفاهم‌نامه‌ای را در جهت استفاده از مجموعه خدمات این گروه امضا کرد.

وی ادامه داد: که به موجب این تفاهم‌نامه تهیه زیرساخت‌ها، ارزیابی و بررسی وضعیت شهر اراک از جمله تعهداتی است که این شرکت به عهده گرفته است تا شهرداری با استفاده از این ظرفیت در آینده زیرساخت‌های مطلوبی برای استفاده از حمل و نقل برقی تجهیز کند تا پس از آن با شرکت‌های تولیدکننده ناوگان حمل و نقل برقی وارد مذاکره شود.

کریمی خاطرنشان کرد: مورد دیگری که نیاز به آن در سطح شهر محسوس بود، نبود شارژرهای الکتریکی در سطح شهر است و در نظر داریم با جانمایی اولیه‌ای در کمربندی‌های جنوبی و شمالی در آینده از فضای شهری که نیازمند تولید انرژی در این حوزه نیز است، استفاده کنیم تا در نهایت شارژرها نصب شوند.

شهردار اراک در پایان تاکید کرد: به طور کلی با امضای این تفاهم‌نامه گام بزرگی در جابه‌جایی اتوبوس‌های دیزلی موجود در شهر با اتوبوس‌های الکتریکی برداشته خواهد شد.

کد خبر 589633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.