مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «اختصاص ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای امنیت IT شهرداری اصفهان»، «احداث واحد تصفیه شیرابه پسماند به ظرفیت ۱۰ متر مکعب»، «مردم باید داعیه‌دار مراسم و آئین‌های مذهبی باشند»، «تغییر در خط یک اتوبوسرانی اصفهان به دلیل حفاری ایستگاه متروی ابن‌سینا»، «۳۰ درصد پسماندهای تر شهر اصفهان شیرابه است»، «رفع معضلات اصفهان نیازمند همکاری مدیریت کلان»، «نگاه ویژه دولت به استان اصفهان»، «موافقت شورای اقتصاد برای تأمین مالی خط دو مترو اصفهان»، «برگزاری ۳۵۰ رویداد محله‌محور در عید غدیر» و «ضرورت ورود مدیریت شهری به راه‌اندازی دوباره تابلوهای VMS» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

اختصاص ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای امنیت IT شهرداری اصفهان

مهدی کاوه‌زاده، معاون شبکه و مرکز داده سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات، محور اصلی تحول در عصر کنونی است، به گونه‌ای که شاهد به‌کارگیری گسترده این دانش و ترکیب آن با دیگر سطوح دانش بشری، ایجاد تحولات عمیق در سطوح تکنولوژیک، بهره‌گیری از هوش مصنوعی و جایگزینی آن به جای عامل انسانی هستیم.

وی تصریح کرد: شهرداری کلان‌شهر اصفهان در سال جاری به منظور بهبود و ارتقای سطح امنیت حوزه فناوری اطلاعات، ۴۸ میلیارد تومان اختصاص داده است که این بودجه در راستای اصلاح و ارتقای امنیت سایبری در فاز صفر و یک، هزینه خواهد شد.

احداث واحد تصفیه شیرابه پسماند به ظرفیت ۱۰ متر مکعب

غلامرضا ساکتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: از آنجایی که شیرابه زباله در صورت رها شدن در طبیعت آسیب‌های جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند، مدیریت و تصفیه آن از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات سازمان مدیریت پسماند به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های این سازمان احداث واحد تصفیه شیرابه پسماند به ظرفیت ۱۰ متر مکعب با هدف بهینه‌سازی مدیریت شیرابه و کنترل آلودگی‌های زیست‌محیطی و مشکلات بهداشتی است که تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

مردم باید داعیه‌دار مراسم و آئین‌های مذهبی باشند

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: شهرداری وظیفه دارد مشکلی پیش پای دیگران ایجاد نکند و سپس در صورت توان به ستادهای مردمی کمک کند و مسیر را برای ظهور و بروز ستادهای مردمی در عرصه‌های مختلف هموار کند.

وی با بیان اینکه تصمیم شهرداری مبنی بر کاهش تصدی‌گری در امر برگزاری مراسم و جشن‌های مذهبی و دینی و حمایت از ستادهای مردمی برای تحقق این موضوع در سطح شهر صحیح است، افزود: اعتقاد راسخ داریم در مراسم و آئین‌های مذهبی، مردم باید داعیه‌دار باشند.

تغییر در خط یک اتوبوسرانی اصفهان به دلیل حفاری ایستگاه متروی ابن‌سینا

امیرحسن رضازاده، معاون هماهنگ‌کننده شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: سرویس‌دهی خط یک اتوبوسرانی اصفهان (حدفاصل زینبیه تا پل بزرگمهر) به دلیل حفاری ایستگاه متروی ابن‌سینا دچار تغییراتی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به انجام عملیات عمرانی ایستگاه متروی ابن‌سینا مسیر این خط حدفاصل زینبیه تا پل بزرگمهر صبح‌ها تا ساعت ۸ مسدود است و اتوبوس‌های این خط تا چهارراه ابن‌سینا، خیابان کمال، خیابان ولی‌عصر، میدان امام علی (ع) و ادامه مسیر تا پل بزرگمهر نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام می‌کند.

۳۰ درصد پسماندهای تر شهر اصفهان شیرابه است

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در فرهنگ تولید پسماند تر و نگهداشت آن ایرادهایی وجود دارد به این صورت که پسماندهای تر از تفاله‌های خشک تفکیک کامل نمی‌شود و ۳۰ درصد پسماندهای شهر اصفهان شیرابه است، در صورتی که باید برای حفظ شهر و سلامتی شهروندان اقدام جدی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نظرسنجی‌های انجام شده از شهروندان، تاریخ زوج و فرد تقویمی برای قرار دادن پسماند تر خارج از منزل در اذهان باقی نمی‌ماند و اگر به روزهای هفته تغییر یابد، شهروندان بهتر زمان قراردادن پسماند تر خارج از منزل را به خاطر می‌سپارند.

رفع معضلات اصفهان نیازمند همکاری مدیریت کلان است

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اینکه گفته شود هر کدام از استان‌های کشور به طور مطلق برخوردار یا محروم هستند، تعبیر نادرستی است، تمام استان‌های کشور از جمله استان اصفهان علاوه‌بر ظرفیت‌های خوب، نقاط ضعفی نیز دارند.

وی تاکید کرد: اصفهان از نظر محیط زیست و آلودگی هوا غیر برخوردار محسوب می‌شود، صنایع مختلف در استان مستقر است، این در حالی است اصفهان جزو استان‌هایی با درصد بیکاری بالا است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای رفع معضلات باید در استان اصفهان اقدامات داخلی انجام شود، این فرایند نیازمند همکاری بین استانی و داخل شهری مدیران، هم‌افزایی، همکاری و مدیریت کلان است.

نگاه ویژه دولت به استان اصفهان / خبرهای خوشی برای رفع مشکلات آب در راه است

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از ابتدای تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر ایجاد اجماع و یک‌صدایی در موضوع آب اصفهان در دستور کار شورای ششم قرار گرفت، در این راستا تلاش کردیم در جریان سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، یک‌صدایی مطالبه آب به عنوان مسئله اصلی استان از سوی تمام مدیران و مردم به گوش دولت برسد.

وی با بیان اینکه خبرهای خوشی از رفع مشکلات آب اصفهان در راه است، افزود: اصفهان در سال‌های گذشته مظلوم واقع شده است، اما به نظر می‌رسد در این دولت نگاه ویژه‌ای در حوزه آب به این استان خواهد شد.

موافقت شورای اقتصاد برای تأمین مالی خط دو مترو اصفهان

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره موافقت شورای اقتصاد برای تأمین مالی خارجی ۶۸۰ میلیون یورویی برای خط دو متروی اصفهان، گفت: این مبلغ به طور تقریبی معادل ارزی صادرات یک سال کل استان اصفهان و به نرخ روز ارز بانکی، معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: این تأمین مالی نتایج بسیار خوبی به دنبال دارد که از جمله آن می‌توان به حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه کمتر از مردم اصفهان، حداقل پنج سال جلو افتادن بهره‌برداری مترو، حداقل ۲۰۰ هزار سفر شهری کمتر و گامی بلند برای عبور از تنفس در شرایط قرمز، ذخیره معادل سه برابر بودجه عمرانی امسال شهر برای فعالیت‌های دیگر و تحرک بیشتر اقتصاد شهر ناشی از این تزریق مالی اشاره کرد.

برگزاری ۳۵۰ رویداد محله‌محور در عید غدیر

رسول میرباقری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از برگزاری ۳۵۰ رویداد محلی در عید غدیر خبر داد و گفت: شهرداری برای به مشارکت طلبیدن مردم در رویدادهای دیگر نیز همت کند تا شهر بیش از پیش بوی اهل بیت (ع) را بگیرد. عید غدیر امسال تجلی زیبایی در شهر داشت و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، زیرا مردم خود احساس عشق به زنده کردن غدیر را داشتند.

وی تاکید کرد: در دهه ولایت چندین رویداد بزرگ در میدان امام (ره)، سی‌وسه پل، ناژوان و چهارباغ در قالب مردمی برگزار شد و شهرداری تنها بسترهای لازم را برای اجرای آن ایجاد کرده بود.

ضرورت ورود مدیریت شهری به راه‌اندازی دوباره تابلوهای VMS

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هک شدن تابلوهای VMS در سال گذشته و مشکلات موجود در این حوزه، اظهار کرد: هک شدن این تابلوها سال گذشته در اصفهان اتفاق افتاد و مشکلاتی را نیز به همراه داشت، شهرداری سریع به این مسئله ورود یافت و با توجه به اینکه مسئولیت این تابلوها به دلیل بحث امنیتی بر عهده اداره کنترل ترافیک قرار دارد، اجازه راه‌اندازی دوباره این تابلوها توسط شهرداری داده نشد.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه تابلوهای VMS برای اطلاع‌رسانی راهنمایی و رانندگی و شهری است، مدیریت شهری نیز باید نسبت به راه‌اندازی دوباره این تابلوها ورود کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 589589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.