کمبود تجهیزات مهم‌ترین مشکل شهرداری‌ها است

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: کمبود تجهیزات و فرسودگی لجستیک از مهم‌ترین مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: برای رفع مشکل کمبود تجهیزات و فرسودگی لجستیک، سهمیه‌هایی را به بعضی از شهرها و روستاها اختصاص خواهیم داد، همچنین بخشی از هزینه‌های آن‌ها را تأمین خواهیم کرد تا ناوگان پیر مدیریت شهری را نوسازی و جوان کنیم.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از مهاجرت در کشور سال ۹۵ همزمان با اجرای سرشماری برای نخستین بار جمعیت مبدا و مقصد افراد رصد شد و اکنون شناسنامه مهاجرتی شهرهای مختلف کشور احصا شده است، ادامه داد: اکنون در سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور این شناسنامه موجود و وضعیت مهاجرپذیری و مهاجرفرستی هر شهر مشخص است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح باید به هر شهری که مبدا مهاجرت بوده است، خدمات، سرویس و امکانات بیشتری ارائه دهیم تا کمتر شاهد مهاجرت از آن باشیم.

وی گفت: اگر قرار باشد تمام جمعیت کشور به کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها بروند، توسعه پایدار محقق نمی‌شود؛ در واقع رسیدن به توسعه متوازن در گروه پخش شدن جمعیت در تمام روستاها و شهرهای کوچک و میانی است.

جمالی‌نژاد توجه به شهرهای کوچک و روستاها را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: برای جبران کمبود نیرو و اعتبارات شهرداری‌های کوچک در بودجه ۱۴۰۰ به وزارت کشور سه ماه فرصت داده شده بود که آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها به دولت پیشنهاد شود؛ این آیین‌نامه که بسیاری از مشکلات در آن مورد توجه قرار گرفته است، برای دولت ارسال شده است و اکنون در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است و اگر این آیین‌نامه به تصویب برسد، بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها در حوزه تأمین نیروی انسانی رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه در چهار شهرستان کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوه‌سرخ اقدامات خوبی انجام شده و بسترها آماده جهش است، ادامه داد: اگر در سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و همچنین وزارت کشور بتوانیم کمک‌هایی به شهرداری‌های مناطق داشته باشیم، شاهد توسعه بیشتر شهرها خواهیم بود.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: به دلیل وجود رویکرد خلاقانه بستر پیشرفت در شهرستان‌های منطقه ترشیز برای پیشرفت فراهم است، هرچند شهرستان‌های منطقه ترشیز به دلیل کویری بودن سال‌های زیادی است با خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما به دلیل وجود رویکرد و نگاه‌های خلاقانه و نوآورانه بستر در این مناطق برای پیشرفت فراهم شده است.

وی از تمهید کمک‌هایی برای تهیه قیر مورد نیاز شهرداری‌های چهار شهرستان کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوه‌سرخ خبر داد و افزود: برای ارتقای شهرها و روستاها نیازمند تصویب بعضی لوایح و طرح‌ها در مجلس هستیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 589527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.