بخش خصوصی موافق تفکیک وزارت صمت است

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به نظر مثبت این تشکل بخش خصوصی نسبت به مسئله تفکیک حوزه بازرگانی از وزارت صمت گفت: در صورت تشکیل وزارت بازرگانی درخصوص کالاهای وارداتی به کشور به‌منظور تأمین مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت یا موارد مرتبط به امر صادرات فضای تخصصی‌تری برای کار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرهام رضایی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم تیرماه_ در هشتادوهشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق البرز با اشاره به میزبانی این مجموعه از برگزاری دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور، اظهار کرد: یک رویکرد مهم بسیج، حرکت در کنار فعالان اقتصادی و پیگیری مسائل و مشکلات تلاشگران این عرصه با استفاده از ظرفیت تعاملی این سازمان با دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی است و گردهمایی‌های مشترک دفاتر بسیج تجار نیز برای کمک به تحقق این هدف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو گردهمایی مشترک دفاتر بسیج تجار کشور به ترتیب در اتاق‌های بازرگانی خرم‌آباد و البرز برگزار شده است، افزود: در قالب هم‌اندیشی حاصل از این گردهمایی با توجه به ظرفیت‌های هر استان در زمینه محصولات تولیدی، بررسی لازم به منظور ایجاد زنجیره اتصال میان نقاط مختلف کشور انجام خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز خاطرنشان کرد: ایجاد پل ارتباطی میان اتاق‌های بازرگانی استان‌ها و شهرهای مختلف به منظور طرح و پیگیری مباحثی مانند حل مشکلات مشترک در دو حوزه تولید و صنعت و پیشبرد اقداماتی در راستای توسعه صادرات از دیگر نتایج حاصل از گردهمایی مسئولان و دبیران دفاتر تجار و فعالان اقتصادی کشور است.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به حضور اخیر هیئت تجاری از سنگال در اتاق بازرگانی البرز که با حضور سفیر و رایزن اقتصادی این کشور همراه بود، گفت: در قالب این دیدار فعالان اقتصادی سنگال و البرز در زمینه‌هایی مانند کشاورزی، راه و ساختمان، صنایع تبدیلی، نساجی، پوشاک، کیف و کفش یا بسته‌بندی گفت‌وگو کردند.

وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورهای آفریقایی به عنوان مقاصد صادرات محصولات تولیدی البرز گفت: بدین منظور با هماهنگی‌های انجام شده به منظور آشنایی هیئت سنگالی با توانمندی‌های تولیدی و صنعتی البرز، بازدیدهایی نیز از کارخانه‌های استان صورت گرفت و در ادامه برگزاری جلسات آنلاین با تجار این کشور در دستور کار قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به یک موضوع مهم مطرح شده در کشور پیرامون تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایجاد وزارت بازرگانی مطرح کرد: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی کاملاً موافق این تفکیک است؛ چراکه در هر کدام از بخش‌های صنعت، معدن و تجارت کارهای تخصصی بیشتری انجام خواهد شد.

رضایی ادامه داد: در صورت تشکیل وزارت بازرگانی برای مواردی مانند مسئله کالاهای وارداتی به کشور به منظور تأمین مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت یا در زمینه صادرات فضای تخصصی‌تری برای کار وجود دارد.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد شرکت توزیع نیروی برق البرز در مدیریت و کنترل خاموشی‌ها در سطح صنایع استان اظهار کرد: قطعی برق واحدهای صنعتی در بیشتر موارد طبق جداول زمان‌بندی اعلام شده صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه موضوع قطعی برق واحدهای صنعتی به دلیل بالا بودن مصرف انرژی در روزهای گرم یکی از مسائل مهم طرح شده در شورای گفت‌وگو در سال‌های اخیر بوده است، خاطرنشان کرد: دغدغه تولیدکنندگان و صنعتگران در رابطه با اعمال خاموشی تنها براساس جدول زمان‌بندی اعلام شده بوده است تا ضمن اطلاع از ساعات قطعی برق بتوانند برنامه‌ریزی برای مدیریت کار تولید را داشته باشند که خوشبختانه این هماهنگی به خوبی در روزهای گرم امسال محقق شد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت پیگیری‌های ویژه استاندار در خصوص مسائلی مانند مدیریت اعمال خاموشی در واحدهای صنعتی و گسترش مراودات تجاری خارجی استان و بهبود روابط بین‌الملل تصریح کرد: با هماهنگی استانداری البرز به طور پیوسته هیئت‌های تجاری از کشورهای مختلف مانند عراق و سوریه از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی مستقر در اتاق بازرگانی البرز بازدید داشته‌اند و به دنبال تعامل حاصل از این دیدارها مقرر شد که نمایشگاهی را در کشور سوریه برگزار کنیم.

کد خبر 589506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.