دیدار رهبران ایران و روسیه، خط بطلانی بر بازی‌ غربی‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور پوتین در تهران و بحث‌هایی که از سوی رهبران دو کشور مطرح شد خط بطلانی بر بازی‌هایی بود که آمریکایی‌ و اروپا به‌تازگی به دلیل گرفتاری در جنگ اوکراین شروع کردند و این دیدار را می‌توان یک واکنش جدی شرق در برابر زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها به‌شمار آورد.

فدا مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص دیدار روز گذشته _بیست‌وهشتم تیرماه_ رئیس‌جمهور روسیه با رهبر انقلاب اظهار کرد: این دیدار در نوع خود بی‌نظیر بود؛ در شرایط خاص منطقه‌ای که با حضور و دخالت آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه، قفقاز و مناطق دیگر همراه است این دیدارها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی این دیدار را پاسخی به خیمه‌شب‌بازی‌های بایدن در منطقه توصیف کرد و افزود: رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای گذشته با دست خالی به منطقه آمد و با دست خالی‌تر رفت. موضوع اول این اجلاس سه‌جانبه، سوریه بود که رهبر معظم انقلاب با نگاه عمیق در دیدار با اردوغان مباحث و توصیه‌های لازم در این زمینه را مطرح کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار رهبر معظم انقلاب با پوتین را متفاوت از اردوغان دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب به شکل مقتدر و محکم در دیدار با نخست‌وزیر ترکیه در ارتباط با اوضاع سوریه، منطقه و نوع نگرش همیشگی جمهوری اسلامی ایران به ترکیه مباحثی را مطرح کردند اما در دیدار پوتین مشخص شد که اراده‌ای در روس‌ها و همچنین جمهوری اسلامی ایران در جهت پس زدن آمریکایی‌ها در منطقه وجود دارد.

وی شکل‌گیری ائتلاف جدید را زنگ خطری برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه دانست و تاکید کرد: تاکید دو طرف بر بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه، یک اراده مصمم و زنگ خطر برای آمریکایی‌ها است که بیش از این به منطقه دست‌درازی نکنند، زیرا خودشان گرفتار خواهند شد.

مالکی افزود: حضور پوتین در تهران و بحث‌هایی که از سوی رهبران دو کشور مطرح شد خط بطلانی بر بازی‌هایی که آمریکایی‌ها و بایدن به‌تازگی به دلیل گرفتاری در جنگ اوکراین شروع کردند، بود. برهمین اساس این دیدار را می‌توان واکنش جدی شرق در برابر زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها به‌شمار آورد.

کد خبر 589484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.