مراجعه روزانه ۵۰۰ خودرو به مراکز معاینه فنی اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر هفت مرکز معاینه فنی ویژه خودروهای سبک در ۱۱ خط و یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در یک خط فعال است که به طور میانگین روزانه به ۵۰۰ خودرو خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

سیدعلی عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: راه‌اندازی یک مرکز معاینه فنی ویژه خودروهای سبک و موتورسیکلت در محدوده زینبیه و یک مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در خیابان امام‌خمینی (ره) در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: تجهیز دو مرکز معاینه فنی جی و شفق برای ارائه خدمات فنی به موتور سیکلت به‌زودی اجرایی خواهد شد و خدمات معاینه فنی را به موتور سیکلت‌سواران ارائه می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه نوبت‌دهی آنلاین مراکز معاینه فنی اصفهان به نشانی Fani.hamlebar.com فعال است، افزود: سه مرکز «شفق» ، «ارغوانیه» و «جی» تحت پوشش این سامانه فعالیت می‌کند که از مزایای سامانه می‌توان به جلوگیری از اتلاف وقت و مدیریت زمان از سوی شهروندان هنگام دریافت خدمات معاینه فنی خودرو اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه پراکندگی مراکز معاینه فنی در سطح شهر جزو اهداف و برنامه‌های آینده سازمان حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری است، تصریح کرد: به طور متوسط ۲۱ درصد از خودروها، دارای نقص و عیوب فنی است که پس از تشخیص عیوب در مراکز معاینه فنی، خودروها به واحدهای تعمیراتی ارجاع داده می‌شود.

عبدالهی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه معاینه فنی خودروهای سبک ۴۷ هزار تومان و برای خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان است و خودروهای دارای نقص فنی تا ۱۵ روز مهلت رفع عیب و مراجعه مجدد دارند.

وی با بیان اینکه از سال ۸۰ برای نخستین بار مراکز معاینه فنی به صورت غیرمکانیزه و از سال ۸۶ نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی در شهر اصفهان راه‌اندازی شد، اضافه کرد: مراکز معاینه فنی «جی»، «تاکسیرانی»، «راهور» و مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در ساعات اداری و مراکز معاینه فنی «شفق»، «ارغوانیه»، «آتشگاه» و «بهار» در دو نوبت صبح و عصر به شهروندان خدمات معاینه فنی ارائه می‌دهد.

کد خبر 589463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.