راه‌اندازی سیستم پایش تصویری در باغبادران

شهردار باغبادران گفت: بهره‌برداری از دوربین‌های پایش تصویری، امنیت اماکن عمومی را افزایش می‌دهد؛ برهمین اساس نصب دوربین‌های پایش تصویری با اعتبار اولیه ۴۰ میلیارد ریال در مرحله اجرا قرار دارد.

حجت‌الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه نصب دوربین‌های پایش تصویری افزایش احساس امنیت شهروندان را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: نصب دوربین‌های پایش تصویری و پلاک‌خوان به دلیل ارتقای امنیت شهر و شهروندان، کنترل ترافیک، کاهش تخلفات و جرایم ساختمانی، مدیریت بحران، نظارت و ساماندهی گردشگری شهر، خدمت‌رسانی و امدادرسانی به موقع به شهروندان در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی پایش تصویری و نظارت را یکی از نیازهای عمومی شهر باغبادران دانست و افزود: شهر باغبادران شهری گردشگرپذیر بوده است، از این رو اجرای پروژه پایش تصویری یک ضرورت انکارناپذیر در تأمین امنیت شهر و سامان‌دهی ترافیک شهری به شمار می‌آید.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: در ایام تعطیل شاهد حضور گردشگران فراوانی در شهر هستیم، به گونه‌ای که معابر شهری پاسخ‌گوی تردد گردشگران و شهروندان نیست؛ از این رو با اجرای پروژه پایش تصویری شاهد رعایت بیش از پیش قوانین از سوی شهروندان و گردشگران و بهبود وضعیت ترافیک شهر، کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی خواهیم بود.

امینی ادامه داد: با همدلی و همراهی فرماندهی نیروی انتظامی استان و شهرستان لنجان و با اختصاص مکان و خودرو از سوی مدیریت شهری از ابتدای سال ۱۴۰۱ شاهد حضور قدرتمند پلیس راهور در شهر ساحلی باغبادران هستیم اما با توجه به محدودیت‌های نیرویی که وجود دارد اجرای پروژه پایش تصویری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

نصب دوربین‌ها در ورودی‌ها، میادین و چهارراه‌های اصلی شهر

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از این پروژه و استفاده از دوربین‌های پایش تصویری امنیت و حراست از لوازم و اماکن عمومی را نیز افزایش خواهد داد، بر همین اساس نصب دوربین‌های پایش تصویری باکیفیت با اعتبار اولیه ۴۰ میلیارد ریال در مرحله اجرا قرار دارد.

شهردار باغبادران تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری باغبادران نه تنها به اجرای این پروژه نگاهی در راستای رفع تکلیف نداشته بلکه این پروژه را با کارشناسی و اقدامات اساسی در راستای هوشمندسازی شهر پیگیری کرده است و با نصب تعداد قابل توجه دوربین نظارت و ترافیکی می‌توان علاوه بر رصد لحظه‌ای تصاویر معابر سطح شهر و پدیده‌های ترافیکی با استفاده از این تکنولوژی در مواقع بحران نیز خدمات‌رسانی بهتر را به شهر و شهروندان ارائه کرد؛ از این رو از نسل جدید دوربین‌ها نیز استفاده شد و قابلیت ارتقا و توسعه کمی و کیفی دوربین‌ها نیز مدنظر قرار گرفته است.

امینی با بیان اینکه این دوربین‌ها در تمام ورودی‌های شهر، میدان‌ها، ورودی خیابان‌ها و معابر اصلی براساس نیاز نصب خواهد شد، گفت: در طول یک‌سال گذشته با همراهی شرکت همیار شهر وابسته به سازمان همیاری شهرداری‌های استان با جانمایی مناسب، تمام ورودی‌ها، میادین و چهارراه‌های اصلی شهر به تعداد قابل‌توجهی دوربین پلاک خوان و نظارتی با کیفیت مجهز شده‌اند و بودجه قابل توجهی نیز در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به این پروژه اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه از نکات قابل‌توجه این پروژه تعداد دوربین‌های در حال نصب است، تاکید کرد: این تعداد، با تمام دوربین‌های سطح شهرستان برابری می‌کند و امیدوارم در نیمه نخست سال شاهد افتتاح و راه‌اندازی صددرصدی سیستم پایش تصویری شهر باشیم.

شهردار باغبادران افزود: کنترل ترافیک و افزایش امنیت، نظارت وسیع، کمک به پلیس، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای و مستندسازی و ایجاد بانک اطلاعاتی از دیگر فواید نصب سیستم پایش تصویری است که کمک می‌کند تا شرایط ایمن‌تری در شهر ایجاد شود و رضایتمندی شهروندان افزایش یابد.

کد خبر 589444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.