بازگشت ماسک اجباری در شهرهای بلغارستان

پس از گذشت چند ماه بدون محدودیت بهداشتی مرتبط با کرونا، مقامات بلغارستانی نسبت به اقدامات جدید، سختگیرانه و محتاط شده‌اند و قانون استفاده از ماسک را دوباره اجباری کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بهداشتی منطقه‌ای در صوفیه اعلام کردند که پوشیدن ماسک مجدداً در مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی، داروخانه‌ها و مراکز خدمات اجتماعی خاص اجباری خواهد شد. علاوه بر این، اقدامات سختگیرانه نظارت بر کووید -۱۹ در مهدکودک‌ها و همچنین مراکز اجتماعی اجرا خواهد شد.

این اعلامیه چند روز پس از آن منتشر شد که آنجل کونچف، رئیس بازرس بهداشت دولتی گفت که برنامه اقدام دولت شامل تعطیلی دسته‌جمعی رستوران‌ها یا حتی معرفی مجدد گواهی سبز حداقل تا پایان تابستان نیست.

بازگشت ماسک اجباری در شهرهای بلغارستان

بر اساس آخرین داده‌ها، بلغارستان در حال آماده شدن برای اوج تابستانی کووید -۱۹، مشابه سایر نقاط اروپا است. مقامات فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۰۰ مورد جدید را گزارش کردند. در عین حال، مبتلایان کمتری به درمان بیمارستانی نیاز دارند و همین وضعیت مراقبت‌های بهداشتی را کاملاً قابل کنترل می‌کند.

کریل پتکوف، نخست‌وزیر بلغارستان در این رابطه گفت: "داده‌ها نشان می‌دهد که مردم می‌توانند تابستانی آرام را تجربه کنند. نوع فعلی کووید بسیار خفیف‌تر است و افراد ظرف پنج تا شش روز بهبود می‌یابند. انتظار می‌رود که این موج کرونا در بلغارستان در ماه اوت به اوج خود برسد، در حالی که بیشترین مناطق آسیب‌دیده پایتخت صوفیه و دو منطقه دریای سیاه یعنی بورگاس و وارنا هستند."

مقامات بهداشتی منطقه‌ای از نوزدهم ژوئیه ۲۰۲۲ ماسک‌های صورت را در مراکز مراقبت‌های بهداشتی، داروخانه‌ها و مکان‌های خدمات اجتماعی خاص اجباری کردند. قوانین جدید همچنین مستلزم برقراری مجدد فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی منظم است.

از سوی دیگر، مهدکودک‌ها و خدمات کودک مشمول یک فرآیند بازرسی سخت‌گیرانه خواهند بود که در آن کودکان و پرسنل مبتلا به علائم کووید -۱۹ و آنفولانزا اجازه حضور ندارند. مقررات جدید به مدت ۳۰ روز اجرا می‌شود، اما در صورت شرایط جدید، می‌توان آنها را تغییر داد.

کد خبر 589402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.