شکایت شهروندان از قطع درختان پارک شهر+ پاسخ شهردار

قطع درختان سطح شهر گلپایگان به‌ویژه درختان تنومند پارک شهر موجب آزردگی‌خاطر شهروندان شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی چند روز گذشته شاهد قطع چندین درخت کاج و سرو تنومند کهنسال با بیش از ۵۰ سال عمر در پارک شهر گلپایگان بودیم. سال‌های متوالی است که شهردار گلپایگان در پارک شهر یک درخت کاشت نکرده و درختان موجود این پارک نیز به بهانه‌های مختلف قطع می‌شود.

در این اوضاع و احوال کم‌آبی که همه در دنیا به فکر جایگزین کردن فضاهای سبز کم‌آب هستند، شهرداری گلپایگان اقدام به حذف درختان چندین ساله و کاشت چمن می‌کند.

قرار بود کوچه مسجد حاجی ساماندهی و در آن طرح درختکاری اجرا شود تا سایبانی برای عابران و رهگذران پیاده به خصوص در فصول گرم سال باشد، اما دو سال از وعده شهرداری می‌گذرد و خبری نیست.

عده‌ای از شهروندان شهر گلپایگان در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به این وضعیت اعتراض دارند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان شهر هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

درختان قطع شده مثمر ثمر نبوده است / ‏‬کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در شهر

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان اظهار کرد: درختان قطع شده در پارک شهر گلپایگان از نوع درختان مثمر ثمر نبوده و یک سری درخت کاج سوزنی مسن و پوسیده بوده، و اجازه قطع درختان تنها به علت پوسیده و مسن بودن درختان داده شده است.

وی افزود: سال گذشته در پارک شهر و پارک هفده‌تن هریک به ترتیب ۲۰۰ نهال کاشت شده است، اما بیشتر آن‌ها به دلیل بی‌احتیاطی برخی شهروندان شکسته شد.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: کاشت درختان کاج سوزنی و سرو خمره در پارک‌ها و سایر نقاط شهر زیان‌آور، و شیره این درختان منجر به خشک شدن فضای سبز و گل‌های پارک می‌شود، تنها استفاده آن برای مناطق بیابان است و در فضای سبز شهری گلپایگان از این دو نوع درخت استفاده نمی‌شود.

شکرزاده از کاشت درختان توت واژگون، شاتوت، ابریشم، نارون، چنار و افرا در پارک شهر و سایر پارک‌های سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط جوی (خنک شدن هوا) این درختان کاشت می‌شوند.

وی با بیان اینکه کاج سلطنتی و سدروس به منظور زیبایی در میدان ۱۷ شهریور و قاضی زاهدی کاشت شده است، گفت: سال گذشته ۱۰ هزار اصل نهال کاشت شد. امسال نیز تصمیم به واکاوی و کاشت ۱۴ هزار اصل نهال در سطح معابر خیابان امام و بلوار امام رضا (ع) و سایر خیابان‌ها داریم.

شکرزاده ادامه داد: سال گذشته برای تقویت درختان ۵۰۰ تن کوددهی شده، از ابتدای سال تاکنون نیز کودهای تقویتی، هرس و سمپاشی برای درختان فضای سبز شهری انجام شده است.

کد خبر 589386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.