از قتل ۲ کارگر با اسلحه شکاری کارفرما تا فاش شدن اسرار قتل دو زن

قتل دو کارگر با اسلحه شکاری کارفرما، دستگیری قاتل فراری صاحب خودرو، جزئیات ضرب و شتم وحشیانه یک روحانی، فاش شدن اسرار قتل دو زن، شغل سیاه زن و مرد تهرانی در شرق پایتخت و انهدام باند سارقان منازل را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، فردی که در یک نزاع مرگبار دو کارگر خود را به قتل رسانده بود و از صحنه جنایت گریخت در کمتر از ۱۲ ساعت به چنگ پلیس افتاد. سرهنگ مرتضی امیرسبتکی فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان، اظهار کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری خونین منجر به قتل در یکی از روستاها، بلافاصله نیروهای انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور نیروهای پلیس در این روستا مشخص شد دو کارگر به سبب نزاع و درگیری با کارفرمای خود با اسلحه شکاری او از ناحیه سر و شکم دچار صدمات شدید شده، جان خود را از دست داده‌اند و عامل جنایت از صحنه جرم گریخته است.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان ادامه داد: بی‌درنگ تعقیب متهم به قتل در دستور کار پلیس قرار گرفت و با تلاش تیم‌هایی از پلیس آگاهی و امنیت عمومی و با اقدامات گسترده اطلاعاتی، عامل قتل کمتر از ۱۲ ساعت در سیرجان دستگیر و به مقر پلیس منتقل و در ادامه به پنجه عدالت سپرده شد.

وی تصریح کرد: از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح شکاری و دو فشنگ ساچمه‌ای کشف شد. براساس تحقیقات اولیه، علت و انگیزه این نزاع منجر به قتل، اختلاف و درگیری لحظه‌ای، بین این دو کارگر و کارفرما بوده است.

بنابر این گزارش این جنایت در روستای بلورد در ۳۰ کیلومتری سیرجان اتفاق افتاده است. گفته می‌شود این دو کارگر تبعه خارجی بوده که روی زمین‌های کشاورزی متهم کار می‌کردند.

دستگیری قاتل فراری صاحب خودرو

حجت‌الله سفیدپوست جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان، اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره پرونده مبنی بر اینکه شخصی از طریق سایت دیوار قصد فروش خودرو سانتافه خود را داشته و تاکنون به منزل مراجعه نکرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی کارآگاهان پلیس مشخص شد خودرو در مسیر مواصلاتی تهران به اهواز درحال حرکت بوده است و با شگردهای خاص پلیسی موقعیت خودرو سانتافه شناسایی و در ورودی شهر اهواز توقیف و راننده دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به کشف دو عدد پوکه و خون در خودرو، تصریح کرد: با تحقیقات گسترده پلیسی و ادله متقن و متعدد پلیس، متهم سرانجام اعتراف کرد که پس از تماس تلفنی و حضور صاحب خودرو در محل قرار او را با دو گلوله به قتل رسانده است.

وی با اشاره به کشف سلاح به کار رفته در سرقت، ادامه داد: قاتل به یک فقره قتل دیگر نیز اعتراف کرده است. افراد هنگام مراجعه به سایت‌های تبلیغاتی فروش به راحتی به اشخاص و آگهی‌ها اطمینان نکنند و حتماً خرید و فروش خود را از طریق مراجع رسمی انجام دهند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

جزئیات ضرب و شتم وحشیانه یک روحانی

حجت‌السلام مهدی فخارپور که هر روز برای پیاده‌روی به پارک پلیس منطقه تهرانپارس می‌رفت، فکرش را نمی‌کرد در یک چشم به‌هم زدن ورزش صبحگاهی تبدیل به حمام خون شود. وی اولین شهروندی نیست که قربانی قدرت‌نمایی اراذل و اوباش شده است و آخرین نیز نخواهد بود. او اکنون در بیمارستان امام حسین (ع) است و درحالی که بینایی او کم‌سو شده، حال جسمی مساعدی ندارد.

حجت‌الاسلام مهدی فخارپور ماجرای ضرب و شتم وحشیانه خود توسط اراذل و اوباش را این‌طور توضیح می‌دهد: چهارشنبه بیست‌ودوم تیرماه، برای ورزش صبحگاهی به بوستان پلیس در منطقه تهرانپارس مراجعه کردم. مشغول پیاده‌روی بودم که ناگهان چند دختر جوان را دیدم که با سر و صدای زیاد درحال فرار از پارک هستند.

وی افزود: لحظه‌ای بعد متوجه شدم پنج یا شش نفر اراذل و اوباش که ظاهراً مشروبات الکلی مصرف کرده بودند، به یک پسر جوان حمله کرده و درحال ضرب و جرح وی با قمه و چوب هستند. پس از مشاهده این حادثه، خیلی زود برای کمک به پسر جوان اقدام و سعی کردم که پسر جوان را از دست اراذل و اوباش نجات دهم اما در یک چشم به‌هم زدن من را هم هدف ضربات مهلک قمه، چوب و شیشه شکسته قرار دادند و دقایقی بعد، بلافاصله با یک خودرو از مهلکه گریختند.

حجت الاسلام مهدی فخارپور درخصوص شدت جراحات وارد شده به چشم خود، ادامه داد: در این درگیری از ناحیه دست، صورت و چشم به شدت آسیب دیده‌ام. بینایی یکی از چشمانم براثر برخورد شیشه شکسته کم‌سو شده است. این حادثه به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس گزارش داده شد اما تا این لحظه نتیجه‌ای از اقدامات پلیس در این زمینه گزارش نشده است.

فاش شدن اسرار قتل دو زن

تحقیقات در این پرونده از روز بیست‌وهشتم خردادماه شروع شد. آن روز به قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که زنی جوان در یک خانه اجاره‌ای در یکی از مناطق تهران به قتل رسیده است. صاحبخانه که با جسد مقتول مواجه شده بود، می‌گفت روز قبل مردی خانه‌اش را به مدت ۲۴ ساعت اجاره کرده و گفته با نامزدش از شهرستان به تهران سفر کرده است.

صاحبخانه که آپارتمان خود را روزانه و به‌صورت مبله اجاره می‌داد، وقتی برای تحویل خانه‌اش راهی آنجا شده بود با جسد خونین زن جوان که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود مواجه شده و پلیس را خبر کرده بود. با توجه به فرار مردی که مدعی شده بود نامزد مقتول است، وی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا اینکه در ادامه معلوم شد که او جوانی افغان است.

او یک کارگر ساختمانی بود که مدتی بعد دستگیر و معلوم شد که وی خودش را ایرانی جا می‌زده و به‌عنوان خواستگار با دختران طرح دوستی می‌ریخته و دست به اخاذی از آنها می‌زده است. متهم در بازجویی‌ها به قتل زن جوان در خانه اجاره‌ای اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل با مقتول در فضای مجازی آشنا شدم و قرار بود با هم ازدواج کنیم. در این مدت حدود ۱۰۰ میلیون تومان از سرمایه‌ام را در اختیارش قرار دادم اما او حاضر به برگرداندن پولم نمی‌شد. به همین علت آپارتمانی اجاره کردم و او را به آنجا کشاندم که درباره پولم حرف بزنم اما دعوایمان شد و با چاقو او را به قتل رساندم.

با توجه به اینکه احتمال می‌رفت متهم مرتکب جرایم دیگری شده باشد، تحقیقات ویژه از او آغاز شد تا اینکه مشخص شد قتل زن جوان در خانه اجاره‌ای دومین جنایت مرد افغان است. او مدتی قبل تازه‌عروس خود را در ولایت کاپیسای افغانستان به قتل رسانده و به ایران فرار کرده بود.

متهم درباره جزئیات قتل اول خود گفت: شش ماهی بود که با یکی از دختران روستایمان ازدواج کرده بودم اما از همان ابتدا به رفتارهای او مشکوک بودم. روز حادثه که از سرکار به خانه آمدم احساس کردم همسرم درحال صحبت با مردی غریبه است. همین سوءظن باعث شد با ضربات چاقو جانش را بگیرم. بعد از جنایت، خانواده همسرم به خانه‌ام حمله کردند و آنجا را به آتش کشیدند. من که ترسیده بودم، فرار کردم و به ایران آمدم. با اعترافات متهم تحقیقات از وی ادامه دارد.

شغل سیاه زن و مرد تهرانی در شرق پایتخت

سرهنگ محمد جلینی سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: درپی اخبار دریافتی مبنی بر فروش موادمخدر توسط زوج سوداگر مرگ در محله غیاثی رسیدگی به موضوع و دستگیری متهمان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۴ غیاثی بر عهده گرفتند و تحقیقاتی میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه زوج سوداگر مرگ را شناسایی کردند، افزود: با تشکیل تیمی از مأموران مجرب کلانتری با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه متهمان را درحال بسته‌بندی موادمخدر دستگیر کردند و در بررسی اولیه از محل دو کیلو موادمخدر از نوع شیشه و هروئین بسته‌بندی شده و آماده توزیع کشف شد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به سوابق متهمان و تحمل حبس به همین جرم در زندان، ادامه داد: متهمان ۴۰ و ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و توزیع موادمخدر در محله غیاثی معترف شدند. پرونده و متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

شناسایی و انهدام باند سارقان منازل

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری، اظهار کرد: درپی وقوع چند فقره سرقت از منازل در محدوده خاورشهر بررسی موضوع به سرعت در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۷۷ خاور شهر گرفت.

وی افزود: تیم عملیات کلانتری با بازبینی دوربین‌های مداربسته در محل‌های سرقت، مشخص شد سرقت توسط چهار سارق انجام شده است که با انجام اقدامات فنی و تخصصی و استفاده از بانک اطلاعاتی متهمان، هویت و مخفیگاه سارقان شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: مأموران انتظامی پس از انجام هماهنگی‌های قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام و در عملیاتی ضربتی و منسجم موفق به دستگیری سه سارق شدند که در بازدید از مخفیگاه حدود یک میلیارد ریال اموال مسروقه و طلاجات کشف شد که به همراه متهمان به کلانتری منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: با اعتراف متهمان مسیر تردد سارق دیگر شناسایی شد و در اختیار عوامل گشت قرار گرفت و متهم روز گذشته درحالی که در خیابان خاور شهر درحال تردد بود دستگیر شد. متهمان به ۹ فقره سرقت از منازل محدوده خاورشهر معترف و تاکنون سه مالباخته به کلانتری دعوت شدند و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

کد خبر 589371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.