جابه‌جایی بار و مسافر بدون بیمه‌نامه شخص ثالث ممنوع است

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه در محل مطمئنی متوقف شده و راننده خاطی به پرداخت جریمه تعیین شده، ملزم می‌شود.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با استناد بر ماده ۱۹ قانون، حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه‌نامه معتبر ممنوع اعلام است و رانندگان مکلف هستند هنگام رانندگی بیمه‌نامه مربوطه را همراه داشته باشند و در صورت درخواست پلیس راه، آن را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه در محل مطمئنی متوقف شده و راننده خاطی به پرداخت جریمه تعیین شده ملزم می‌شود، افزود: در صورتی که خودرویی بیمه‌نامه شخص ثالث نداشته باشد و دچار حادثه شود، راننده مکلف است خسارات وارده را خود پرداخت کند؛ حتی اگر راننده مقصر حادثه نباشد نیز نمی‌توانند خسارت خود را از بیمه بگیرد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به موارد اعلام شده، رانندگان فاقد بیمه‌نامه هرچه سریع‌تر برای بیمه وسیله نقلیه خود اقدام کنند تا گرفتار عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث نشوند، خاطرنشان کرد: دادن بار و مسافر به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث از سوی شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر ممنوع است و با متخلف برخورد خواهد شد.

کد خبر 589362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.