پشت نوبتی‌های بهزیستی امسال به «صفر» می‌رسد / بیش از ۲۰ هزار متقاضی فرزندخواندگی در سال

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه پشت‌نوبتی مستمری‌بگیران که سال‌ها درخواست دادند امسال صفر می‌شود، گفت: جامعه هدف نیازمند به ویلچر اعلام کنند تا بتوانیم پشت نوبت را به صفر برسانیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور سید مرتضی حسینی اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹ از ادغام مجموعه‌ای از انجمن‌ها و مؤسسه‌های فعال در حوزه‌های کمک به اقشار آسیب‌پذیر کشور تشکیل شد؛ در حال حاضر با جامعه ۸۵ میلیون نفری ارتباط دارد به عبارتی همه مردم کشور مخاطب این سازمان هستند از مشاوره قبل از ازدواج و آزمایش ژنتیک تا تولد یک نوزاد که با غربالگری شنوایی و بینایی ارائه خدمت می‌کند تا نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار برعهده دارد.

وی بابیان اینکه وظیفه اصلی سازمان بهزیستی کشور برنامه‌ریزی مشخص و مدون برای کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر است، افزود: در این راستا بحث شناسایی مطرح است که یا افراد خودشان برای دریافت خدمات مراجعه می‌کنند یا با گروه‌های مختلفی که در بطن جامعه محله به محله این اقشار را رصد می‌کنند و در دسته‌بندی‌های ارائه خدمات متنوع قرار می‌گیرند تا برنامه مختص به خود را دریافت کنند.

اداره شدن ۲۵ هزار مرکز تحت نظارت بهزیستی توسط مردم

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اولویت اصلی سازمان بهزیستی کشور را توانمندسازی افراد تحت پوشش برشمرد و گفت: سازمان بهزیستی کشور در موضوع اقدام برای جامعه هدف با مردم سردمدار باشد؛ چراکه بیش از ۲۵ هزار مرکز تحت نظارت بهزیستی توسط مردم اداره می‌شود که بخشی از آن تکلیف حکومت است و دولت هرسال برای آن منابع درنظر می‌گیرد و مابقی که بیش از ۸۰ درصد است توسط مردم با جنس درآمدهای خیرین هدایت و اداره می‌شوند.

هفت هزار متقاضی فرزندخواندگی در خارج از کشور

وی در خصوص فرزندخواندگی، اضافه کرد: سالانه تعداد محدودی (کمتر از هزار نفر) کودک داریم اما بیش از ۲۰ هزار متقاضی فرزندخواندگی دارد که بالای هفت هزار نفر ایرانیان خارج از کشور هستند که به دنبال کودکی از داخل کشور هستند تا به‌عنوان فرزندخوانده بپذیرند؛ لذا متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه میخک درخواست خود را اعلام و یا به سفارتخانه‌ها مراجعه کنند.

حسینی افزود: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور از بیش از هفت میلیون نفر (سه میلیون خانوار) حمایت می‌کند؛ این حمایت‌ها به این معنی نیست که باید ماهانه مبلغی به‌حساب آن‌ها واریز شود بلکه فراتر از یک پرداخت معیشتی است. امروز سازمان بهزیستی کشور بیش از ۱۵۰ خدمت را به جامعه مخاطب ارائه می‌کند.

رساندن جامعه هدف نیازمند به ویلچر به صفر

وی گفت: اورژانس اجتماعی در سراسر کشور با تیم‌های مددکاری در کمترین زمان خود به چالش‌ها و آسیب‌های گزارش‌شده همچون خودکشی، کودک‌آزاری و … می‌رسانند امیدواریم در آینده نزدیک اورژانس متحولی خواهیم داشت که بتواند به ۸۵ میلیون جامعه ایرانی خدمات ارائه کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: مددجویان باید در کمترین زمان درخواست خود را ثبت کنند و خدمت موردنیاز را دریافت کنند. این بستر در یک سال اخیر با حضور نیروهای مردمی در حال پیگیری است؛ همچنین اعلام کردیم تا پایان سال پشت نوبت جهیزیه را صفر می‌کنیم.

وی بابیان اینکه پشت‌نوبتی مستمری‌بگیران که سال‌ها درخواست دادند امسال صفر می‌شود، اظهار کرد: جامعه هدف نیازمند به ویلچر اعلام کنند تا بتوانیم پشت نوبت را به صفر برسانیم. همچنین ۵۰ برنامه متفاوت برای اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف طرح‌ریزی کردیم.

کد خبر 589361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.