اجرای بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی توسط وزارت فرهنگ در کشور

مدیر کل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲۸ استان کشور بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی در دست اجرا دارد که ۴۵ پروژه ملی است، اعتبار پروژه‌های ملی از محل سازمان برنامه و بودجه تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا برکت امروز _سه‌شنبه، بیست‌وهشتم تیرماه ۱۴۰۱_ در جلسه بررسی مشکلات حوزه فرهنگی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکمیل و تجهیزات پروژه‌های نیمه تمام، و در حد بضاعت مرمت و بازسازی پروژه‌های الویت‌دار است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲۸ استان کشور بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی در دست اجرا دارد که ۴۵ پروژه ملی است، اعتبار پروژه‌های ملی از محل سازمان برنامه و بودجه تأمین می‌شود.

مدیر کل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفر استانی رئیس جمهور تخصیص اعتبار به پروژه‌های حدود ۶۰ درصد پیشرفت است؛ قرار نیست پروژه جدیدی آغاز شود.

برکت با اشاره به اینکه امروز به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان گلپایگان و خوانسار به منظور بررسی مشکلات مجموعه فرهنگی سفر کردیم، افزود: شنبه یکم مردادماه کارشناسان تخصصی وزارتخانه از تأسیسات و تجهیزات سالن اداره فرهنگ و ارشاد گلپایگان به منظور برآورد اعتبار بازدیدی انجام دهند.

وی ادامه داد: وعده تکمیل تجهیزات به صورت کامل نمی‌دهیم، بخش الویت‌دار در دستور کار قرار می‌گیرد، تا فاز نخست آن در دهه فجر امسال اجرا شود.

مدیر کل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضا و زیرساخت‌های فرهنگی گلپایگان در برخی مراکز استان‌ها نیز وجود ندارد، برخی مشکلات مجموعه فرهنگی شهرستان مربوط به سال‌های گذشته است، با ساماندهی هر دو طبقه مجموعه فرهنگی گلپایگان دغدغه هنرمندان کاسته می‌شود.

شهرستان گلپایگان مجموعه فرهنگی مناسبی ندارد

محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان با بیان اینکه تاریخ تأسیس فرمانداری گلپایگان سال ۱۲۸۵ است، اظهار کرد: شهرستان گلپایگان با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مجموعه فرهنگی مناسبی ندارد.

وی افزود: گلپایگان از لحاظ علم و فقاهت در کشور حرف برای گفتن دارد، در حوزه فرهنگ و هنری از شهرستان‌های موفق کشور است، اما پتانسیل‌های فرهنگی شهرستان مناسب نیست.

فرماندار گلپایگان افزود: تنها سالن اداره فرهنگ و ارشاد گلپایگان از امکانات گرمایشی و سرمایشی و سیستم صوتی مناسبی برخوردار نیست، وعده‌های زیادی برای ساماندهی این مجموعه داده شده، اما عملی نشده است.

عسگریان گفت: زمین سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان متعلق به اداره اوقاف است اما ساختمان آن با اعتبارات اداره کل ارشاد استان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی سالن مجموعه فرهنگی گلپایگان از مطالبات به حق ما است، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعدت تا ۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی این مجموعه فرهنگی دادند، تا در یک بازده زمانی کوتاه مدت ساماندهی شود.

فرماندار گلپایگان خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل اعتبارات تملک دارایی استان به شهرستان گلپایگان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که تنها ۴۰ درصد محقق شده است، با اعتبارات استانی راه به جایی نمی‌رود.

عسگریان تأکید کرد: تعمیرات هواساز و تجهیزات سالن اجتماعات کتابخانه آیت الله محمدی گلپایگانی نیازمند اعتبار است.

در ادامه سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تکمیل سالن سینمای گلپایگان از محل اعتبارات ۴۰۱ وزارت ارشاد، اظهار کرد: با تکمیل سالن سینما مردم شهرستان از ظرفیت آن استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه زیبنده نیست که اداره اوقاف درب سالن فرهنگ و ارشاد گلپایگان را پلمپ کند. افزود: گلپایگان یک شهر فرهنگی است، ضرورت دارد زیرساخت‌های فرهنگی آن ساماندهی شود.

کد خبر 589360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.