فرایند حساب‌رسی از وظایف اصلی شورای شهر است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرایند حساب‌رسی از وظایف اصلی شورای اسلامی شهر است و برای اینکه بتوانیم حساب‌رسی‌ها را به روزرسانی کنیم، تلاش شد تا تکلیف حساب‌رسان سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سریع‌تر مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی، امروز_ سه‌شنبه بیست و هشتم تیرماه_ در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و با اشاره به بررسی طرح تعیین حساب‌رسان منتخب شورای اسلامی شهر جهت انجام عملیات حساب‌رسی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته، اظهار کرد: این طرح به صورت عادی به کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ارسال شد.

وی ادامه داد: فرایند حساب‌رسی جز وظایف اصلی شورای اسلامی شهر است و برای اینکه بتوانیم حساب‌رسی‌ها را به روز کنیم تلاش شد تا تکلیف حساب‌رسان سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سریع‌تر مشخص شود، بر همین اساس در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ از طریق فراخوان عمومی که در روزنامه همشهری نیز منتشر شد با در نظر گرفتن چند شرط از حساب‌رسان دعوت به عمل آمد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارسال رزومه به منظور شناسایی حساب‌رسان کارآزموده برای واگذاری مسئولیت حساب‌رسی شهرداری تهران، گفت: با بررسی شرایط حساب‌رسان از جمله داشتن رتبه «الف» در جامعه حساب‌داران کشور، اهلیت داشتن، محل استقرار در تهران بودن و نیز با بررسی سوابق اجرایی مؤسسه حساب‌رسی و همچنین برسی گزارش‌های قبلی حساب‌رسان در سال‌های گذشته و کیفیت گزارش آنها و نوع تعامل با شهرداری تهران در سال‌های قبل حساب‌رسانی از بین متقاضیان این امر انتخاب و به صحن شورای اسلامی شهر معرفی شدند.

وی افزود: در این جلسه مشکلات موجود در زمینه حساب‌رسی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مطرح و مقرر شد تا بر اساس توافقی که قبلاً در دوره سوم مدیریت شهری نیز انجام شده بود و با توجه به ابلاغیه جدید وزیر کشور در مورد گزارش‌های حساب‌رسی برای ۱۴۰۰ فعالیت‌ها به انجام برسد، ضمن اینکه تفاهمی با مجموعه شهرداری انجام شد تا از دوباره کاری و صرف هزینه اضافی جلوگیری و سرعت در دریافت گزارش‌ها افزایش یابد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای حساب‌رسی سال ۱۴۰۱ نیز صرفاً از آن دسته از حساب‌رسانی بهره خواهیم برد که داری رتبه «الف» هستند. در این زمینه نیز با شهرداری هماهنگ می‌کنیم که دوباره کاری انجام نشود، چرا که جامعه حساب‌داران رسمی این دوباره کاری را نخواهند پذیرفت و برای یک مجموعه دو گزارش مختلف ارائه نمی‌دهد.

وی گفت: در تبصره یکم این طرح آمده است که شهرداران مناطق، رؤسای سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته و معاونان شهردار و مدیران کل واحدهای ستادی مورد حساب‌رسی مکلف به همکاری لازم برای اجرای دقیق حساب‌رسی و انجام عملیات رسیدگی و بررسی اسناد توسط حساب‌رسان منتخب شورای اسلامی شهر هستند و باید اسناد و مدارک مورد نیاز را در اختیار حساب‌رسان قرار دهند تا پشتیبانی لازم برای انجام حساب‌رسی در واحدها انجام گیرد.

آخوندی ادامه داد: در تبصره ۲ آمده که حساب‌رسان منتخب شورای اسلامی شهر موظف هستند هر گونه محدودیت در رسیدگی به صورت‌های مالی شهرداری را در اسرع وقت به شورای اسلامی شهر اعلام کنند. همچنین در تبصره ۳ قید شده است که تمام قراردادها با مؤسسات حساب‌رسی صرفاً توسط شورای اسلامی شهر تهران انجام می‌شود و حق‌الزحمه آنها از محل اعتبارات مصوب بودجه شورای اسلامی شهر پرداخت خواهد شد و هر گونه عقد قرارداد دیگری ممنوع است و همین طور نباید از خدمات این مؤسسات حساب‌رسی در دوره حساب‌رسی استفاده شود. در تبصره ۴ ذکر شده که کمیسیون برنامه و بودجه مکلف شده تا هر سه ماه یک بار گزارش پیشرفت را به شورا ارائه کند.

وی با اشاره به معرفی اسامی و مأموریت‌های شرکت‌های حساب‌رسی برای سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: مؤسسه حساب‌رسی «رازدار» برای سال ۱۴۰۰ مسئول حساب‌رسی مناطق یک، دو، سه، چهار، شش، ۹، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۱ و ستاد معاینه فنی خودرو است و همچنین مؤسسه حساب‌رسی «نکونگرش» برای سال ۱۴۰۰ حساب‌رسی مناطق پنج، هفت، هشت، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۲ را بر عهده دارد. مؤسسه حساب‌رسی «اطمینان بخش» برای سال ۱۴۰۰ حساب‌رسی اداره کل پشتیبانی، اداره کل امور مالی و اموال، انبارگردانی، تلفیق بودجه، شورای اسلامی شهر، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، سازمان بسیج شهرداری تهران، معاونت فنی و عمران، راهنمایی و رانندگی، حراست کل، مرکز نوسازی و تحول اداری و سازمان بازرسی را باید انجام دهد و همچنین به مؤسسه حساب‌رسی «شاخص اندیشان» برای سال ۱۴۰۰ مسئولیت حساب‌رسی سازمان حمل‌وقل و ترافیک، شرکت پیام رسا، شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری، شرکت راه‌آهن شهری مترو و شرکت شهر سالم سپرده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مؤسسه حساب‌رسی «بهمند» برای سال ۱۴۰۰ حساب‌رسی سازمان بازنشستگی، سازمان مدیریت پسماند، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و شرکت ارتباطات مشترک شهر را بر عهده دارد و همچنین مؤسسه حساب‌رسی «ارقام نگر آریا» برای سال ۱۴۰۰ باید حساب‌رسی سازمان فناوری اطلاعات، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، شرکت خدمات کالای شهروند، شرکت کنترل کیفیت هوا، شرکت واحد اتوبوسرانی، سازمان آتش‌نشانی، سازمان ورزش و تندرستی، شرکت برج میلاد و شرکت کنترل ترافیک را انجام دهد.

وی گفت: مؤسسه حساب‌رسی «داریا روش» برای ۱۴۰۰ حساب‌رسی سازمان املاک و مستقلات، سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار، سازمان نوسازی شهر تهران، شرکت توسعه مجتمع ایستگاه مترو و شرکت خاکریز آب را انجام خواهد داد و مؤسسه حسابرسی «کاربرد ارقام» برای سال ۱۴۰۰ حسابرسی سازمان بهشت زهرا، سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر را پذیرفته‌اند.

آخوندی ادامه داد: مؤسسه حساب‌رسی «پارس ارکان تراز» برای سال ۱۴۰۰ حساب‌رسی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران را انجام داده و همچنین مؤسسه حساب‌رسی «آزمون پرداز» مسئولیت حساب‌رسی سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران، سازمان رفاه، سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و شرکت همشهری را بر عهده دارد.

وی افزود: مؤسسه حساب‌رسی «آذرین حساب» برای سال ۱۴۰۰ حساب‌رسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، سازمان عمرانی مناطق، شرکت سامان‌دهی صنایع و مشاغل، شرکت شهربان و حریم‌بان را انجام خواهد داد و مؤسسه حساب‌رسی «امین محاسب پارس» مسئولیت حساب‌رسی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، شرکت بهره‌برداری نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب و شرکت یادمان سازه را پذیرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شرکت حساب‌رسی «مفید راهبر» برای سال ۱۴۰۰ حساب‌رسی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و مؤسسه حساب‌رسی «حافظ گام» برای سال ۱۴۰۰ حساب‌رسی شرکت خدمات اداری شهر و مؤسسه رایانه شهر و نهایتاً مؤسسه «هوشیار ممیز» برای سال ۱۴۰۰ حساب‌رسی شرکت سرمایه‌گذاری شهر، شرکت فناوران شهر و شرکت نوسازی عباس‌آباد را بر عهده خواهند داشت.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مقرر شد برای انتخاب حسابرسان سال ۱۴۰۱ مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران پس از برگزاری جلسه مشترک و دریافت نظرات سایر اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه بعدی در این خصوص تصمیم‌گیری انجام شود.

کد خبر 589306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.