۷ ماه تخفیف در صدور پروانه ساخت؛ اتفاقی کم‌سابقه در مدیریت شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس مصوبه امروز شورای اسلامی شهر، از یکم مرداد تا سی‌ام مهرماه برای ساختمان‌های مسکونی و دفاتر کار تا سه طبقه، ۲۵ درصد تخفیف در صدور پروانه و ارزش افزوده دفاتر کار اعمال می‌شود، این اتفاقی کم‌سابقه است که نزدیک به هفت ماه پروانه‌ ساختمانی با تخفیف صادر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم تیرماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از چهل‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به مشارکت شهروندان در برپایی جشن‌های غدیر، اظهار کرد: در ادامه تحولی که در ماه‌های اخیر در حوزه فرهنگ شهر رخ داد، رویدادهای دهه ولایت با مشارکت مردم و بسترسازی مدیریت شهری رخ داد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به طرح‌ها و لوایح جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: در ابتدای جلسه لایحه دو فوریتی به منظور تخفیف در عوارض ساختمان‌های مسکونی و ارزش افزوده دفاتر کار مورد بررسی قرار گرفت؛ تا سی‌ویکم تیرماه ۱۴۰۱، لایحه‌ای مبنی بر اینکه تمام ساختمان‌ها از جمله مسکونی و دفاتر کار شامل تخفیف ۳۵ درصدی شوند، وجود داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در بازه دوم یعنی از یکم مردادماه تا سی‌ام مهرماه، بنا بر این بود که تخفیف را در حوزه مردم‌ساخت مسکن ادامه دهیم؛ بر همین اساس برای ساختمان‌های مسکونی و دفاتر کار تا سه طبقه، ۲۵ درصد تخفیف در صدور پروانه و ارزش افزوده دفاتر کار اعمال می‌شود. این اتفاقی کم‌سابقه است که نزدیک به هفت ماه تخفیف در صدور پروانه ساختمانی اعمال می‌شود، در این راستا با توجه به ثمرات آن، پایان مهرماه در خصوص بازه بعدی تخفیف‌ها نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی لایحه افزایش نرخ پارکینگ‌های عمومی تحت اداره شهرداری، اظهار کرد: نرخ پارکینگ‌ها از سال ۹۸ به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا تغییر نکرده بود، اما با رویکرد افزایش خدمات، کاهش استفاده از خودروی شهری به‌ویژه در حلقه مرکزی ترافیکی شهر، هماهنگی با بخش خصوصی و ضابطه‌مند شدن پارکینگ‌های عمومی که بخشی از آن در اختیار مدیریت شهری است، افزایش نرخ به تصویب رسید.

صالحی گفت: این لایحه با طی مراحل قانونی اجرا خواهد شد تا با نرخ‌های جدید و خدمات بیشتر، پارکینگ‌ها در اختیار مردم قرار گیرد، اما در عین حال همچنان مردم را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی دعوت می‌کنیم.

وی افزود: در ادامه جلسه اصلاح اساسنامه سازمان آرامستان‌ها و سازمان ساماندهی مشاغل شهری با تغییرات و اصلاحاتی که در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق رخ داده بود به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: لایحه اهدای مبالغی از جانب مردم به شهرداری نیز با توجه به اینکه عدد نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان و از حدود اختیارات شهردار خارج بود در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح شد؛ این لایحه به علت اینکه مستندات لازم را نداشت با رأی اعضا به کمیسیون تلفیق بازگشت تا دوباره پس از بررسی در دستور کار شورای ششم شهر قرار گیرد.

وی با اشاره به کمک و مساعدت به خیریه درمانی دارالشفای ام‌البنین (س) با هدف توسعه زیرساخت‌های درمانی، خاطرنشان کرد: درخواست تخفیف ۴۰ درصدی برای این خیریه بر اساس محاسبات آذرماه سال گذشته به تصویب رسید. همچنین این اختیار به شهردار اصفهان داده شد تا در صورت صلاح‌دید مبالغ بیشتری را شامل تخفیف کند تا زمینه ارائه خدمات بهتر در یکی از مناطق کم‌برخوردار اصفهان فراهم شود.

کد خبر 589257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.