۵۰ هزار متقاضی مسکن ملی/نحوه ثبت نام برای دریافت زمین

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از نام نویسی بیش از ۵۰ هزار نفر برای دریافت زمین و مسکن بر اساس قانون جوانی جمعیت خبر داد. اصلانی گفت: پس از تصویب آئین نامه، واگذاری زمین و مسکن آغاز می‌شود.

دانلود صوت

وزارت راه و شهرسازی با توجه به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، بدین شرح مقرر کرده تا متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، می‌توانند با مراجعه به قسمت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir با انتخاب گزینه "متقاضیان دارای سه فرزند به بالا (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) " در بخش نوع سرپرستی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بدیهی است پس از ثبت‌نام از متقاضیان، در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، سایر اقدامات حسب ضوابط و مقررات مربوطه انجام می‌شود.

مراحل ثبت‌نام در "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" شامل موارد زیر است:

۱.و رود به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir/ و انتخاب گزینه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن

۲. مطالعه کامل شرایط و ضوابط، در انتها انتخاب گزینه "متن بالا را مطالعه کرده و می‌پذیرم

۳. وارد کردن کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی و انتخاب گزینه "مرحله بعد"

۴. وارد کردن اطلاعات شخصی و انتخاب گزینه " متقاضیان دارای سه فرزند (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) " ذیل اطلاعات سرپرستی

۵. تکمیل سایر مراحل ثبت‌نام

طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف است یک قطعه زمین به متراژ حداکثر ۲۰۰ متر یا یک واحد مسکونی به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر واگذار کند. به دنبال آن اعلام شد که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر باید بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد.

کد خبر 589250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.