احداث نخستین بوستان ویژه جانبازان و معلولان در دامغان

مسئول عمران شهرداری دامغان گفت: نخستین بوستان ویژه جامعه هدف جانبازان و معلولان استان سمنان در بوستان شهدای منا شهرک بهارستان این شهر احداث شد.

به گزارش ایمنا، امیر دعایی اظهار کرد: پارک شهدای منا شهر دامغان ویژه سالمندان، جانبازان و معلولان همزمان با ایام عید غدیر افتتاح شد.

وی افزود: فضای این پارک حدود هشت هزار و ۸۰۰ مترمربع است که بهره‌برداری از آن می‌تواند گامی در راستای مناسب‌سازی امکانات برای سالمندان، توان‌خواهان و معلولان این شهر باشد.

مسئول عمران شهرداری دامغان خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی و نوسازی پارک شهدای منا برای مناسب‌سازی ویژه جانبازان و معلولان، حدود شش ماه به طول انجامید و طی این مدت برای بهسازی و تجهیز این مجموعه ۲۳ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

دعایی تصریح کرد: ایجاد پایه روشنایی و ۱۳ وسیله ورزشی مشترک با جانبازان و معلولان، سطل زباله، نیمکت آجری و فلزی، محلی برای بازی کودکان، فضای سبز و آلاچیق در نظر گرفته و امکانات این پارک به صورت استاندارد و با امکانات ویژه معلولان طراحی شده است.

وی اضافه کرد: مساحت بتن اجرایی این مجموعه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و مساحت بتن فضای بازی ۳۳۰ مترمربع است، همچنین ۱۲ پایه صندلی فلزی، دو صندلی آجری و تعدادی آبخوری ویژه معلولان در این پارک نصب شده است.

مسئول واحد عمران شهرداری دامغان گفت: این پارک تنها مخصوص جانبازان و معلولان نیست، بلکه به صورت چند منظوره ایجاد شده است تا در کنار جامعه هدف، عموم مردم نیز بتوانند از این فضا بهره‌مند شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 589219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.