نظارت آنلاین بر سالمندان لهستانی با ابتکار شهری

مقامات لهستانی برای نظارت بر سلامت سالمندان شهر، دستگاه‌هایی را به طور رایگان در اختیار افراد آسیب‌پذیر گذاشته‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان فعالیت‌های اساسی زندگی آن‌ها را کنترل و در مواقع اضطراری سریعاً تیم‌های ایمنی را مطلع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهروندان سالخورده ساکن شهر لودز لهستان، به عنوان بخشی از پروژه‌ای که در منطقه شهری اجرا می‌شود، ابزارهای مهمی دریافت خواهند کرد. این دستگاه‌های هوشمند درست مانند ساعت مچی به نظر می‌رسد، اما به جای اینکه ساعت را نشان دهد، مزایای بالقوه نجات‌دهنده‌ای دارند. مقامات محلی از در دسترس بودن صدها باند هوشمند برای پشتیبانی پروژه "مراقبت از راه دور سالمندان" خبر داده‌اند.

نظارت آنلاین بر سالمندان لهستانی با ابتکار شهری

این ابزار برای سالمندان (بالاتر از ۶۵ سال)، افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند، حملات قلبی را تجربه کرده‌اند، در معرض خطر از دست دادن هوشیاری هستند، مشکلات حافظه به دلیل بیماری یا درمان دارند، افراد دارای معلولیت و کسانی که اغلب تنها هستند، طراحی شده است؛ برای همه این گروه‌ها، دستگاه‌های هوشمند می‌تواند نجات‌دهنده باشد.

بستگان چنین افرادی نیز با مطلع شدن سریع از وضعیت سلامت نزدیکان خود، قطعاً آرامش بیشتری را تجربه خواهند کرد. این نتایج به لطف قابلیت‌های باند تله است که به طور مداوم فعالیت‌های اساسی زندگی مانند دمای بدن، ضربان قلب و فعالیت بدنی را اندازه‌گیری می‌کند و در صورتی که چیزی از حالت عادی خارج شود، اعلان ارسال می‌کند.

نظارت آنلاین بر سالمندان لهستانی با ابتکار شهری

علاوه بر این، دستگاه هوشمند می‌تواند سقوط فردی را که آن را می‌پوشد، به سرعت تشخیص دهد و با فشار دادن دکمه SOS، به خدمات اورژانس اجازه می‌دهد به‌راحتی و بلافاصله از وضعیت تهدیدکننده زندگی فرد مطلع شوند. همچنین، مچ‌بند ایمنی به سالمندان اجازه می‌دهد تا با مرکز نظارت مسئول و مراقبان خود ارتباط برقرار کنند.

پیش از این نیز شهر لوبلین لهستان در سال ۲۰۱۹ ابتکار مشابهی را اجرا کرد. هدف این ابتکار، بهبود کیفیت زندگی سالمندان به لطف استفاده از وسایل مدرن فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

کد خبر 589216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.