بهره‌برداری سریع‌تر خط ۲ متروی اصفهان دغدغه مدیریت شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال گذشته انعقاد قراردادی برای توسعه خط دوم متروی اصفهان وجود داشته و این قرارداد در روزهای اخیر به تأیید شورای اقتصاد کشور رسیده است و بخش قابل توجهی از این خط قطار شهری با سرعت بیشتری قابل بهره‌برداری می‌شود.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انعقاد قرارداد توسعه خط دوم متروی اصفهان در راستای توسعه و پیشرفت شهر، اظهار کرد: سال گذشته قراردادی برای توسعه خط دوم متروی اصفهان منعقد شده است و هم‌زمان با ساخت تونل‌ها و ایستگاه‌ها، انجام حفاری‌ها از هر دو طرف در شروع و پایان خط انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است هم‌زمان تجهیزات این خطوط نیز تکمیل شود، ادامه داد: با تکمیل تجهیزات این خطوط انجام هم‌زمان چند عملیات با هم ممکن خواهد شد تا مدت زمان ساخت مترو به حداقل برسد و کاهش یابد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سال گذشته قراردادی با بزرگ‌ترین شرکت ریلی جنوب غرب آسیا و چهارمین شرکت برتر فناور در حوزه توربین‌سازی (مپنا) که یک شرکت ایرانی است، منعقد شد و این قرارداد در روزهای اخیر به تأیید شورای اقتصاد کشور رسیده است و با ابلاغ رئیس سازمان برنامه و بودجه با عدد قابل توجهی بالغ بر ۶۸۰ میلیون یورو یعنی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان انجام و با تأمین مالی خارجی آن موافقت شده است.

توجه مدیریت شهری به تکمیل و اتمام خط دو قطار شهری

وی خاطرنشان کرد: به طور یقین با انعقاد این قرارداد میزان پرداخت عوارض برای شهروندان نیز کاهش می‌یابد، زمانی که برای تکمیل خط دو مترو ثبت و مطرح شده، این است که حدود ۱۵ تا ۲۰ سال آینده این خط کامل شود، با این اتفاق این زمان را حداقل یک سوم کاهش می‌دهیم و می‌توان بعد از شش تا هفت سال شاهد بهره‌برداری از خط دوم باشیم.

صالحی با تاکید بر اینکه با تأیید این قرارداد که در مرحله آخر بود و توسط وزارت کشور نهایی شد، هر دو طرف تونل‌های مترو نیز حفاری می‌شود، گفت: هم‌زمان ساخت ایستگاه نیز انجام می‌شود و می‌توان بحث فناوری داخل تونل‌ها و ایستگاه‌ها را به لحاظ تجهیز ریل فناوری و خرید قطار را با کمک این شرکت بزرگ و خوشنام ایرانی پیش برد.

وی تصریح کرد: این وعده را به شهروندان می‌دهیم که به زودی و تا پایان همین دوره مدیریت شهری بخش قابل توجهی از این خط قطار شهری قابل بهره‌برداری شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مهم‌ترین بخش این خط همان دو قسمتی است که در میدان امام حسین (ع) خط یک را قطع می‌کند و این روند باعث می‌شود که از شمال به جنوب و از غرب به شرق ارتباط وجود داشته باشد و کارایی مترو به لحاظ قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شهروندان این عیدی که مقارن با عید بزرگ غدیر بود را از مدیریت شهری بپذیرند و روز به روز شاهد افزایش کیفیت زندگی در شهر اصفهان باشیم.

کد خبر 589205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.