ضرورت رفع معضلات کانال‌های تصفیه آب

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از معضلاتی که در جنوب تهران وجود دارد، کانال‌های تصفیه آب است و یکی از این کانال‌ها، کانال آبی است که آب تصفیه شده شهر ری را به اراضی کشاورزی شهرستان ورامین و شهرهای در مسیر می‌رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر شربیانی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم تیرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از معضلاتی که در جنوب تهران وجود دارد، کانال‌های انتقال آب است و یکی از این کانال‌ها، کانال آبی است که آب تصفیه شده شهر ری را به اراضی کشاورزی شهرستان ورامین و شهرهای در مسیر می‌رساند.

وی با بیان اینکه این کانال از محله‌هایی در شهر ری عبور می‌کند که در مجاورت منازل مسکونی قرار دارد، ادامه داد: در یک دهه گذشته شاهد اتفاقات تلخی بودیم که افرادی به ویژه کودکان در این کانال غرق و دچار حادثه شدند، آخرین اتفاق نیز در اسفندماه ۱۴۰۰ بود که کودکی در این کانال غرق شد و جان خود را از دست داد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر همین اساس برای رفع مشکل این کانال آب با ورود دادستان و فرماندار شهر ری پیگیری‌های ویژه انجام شد و حتی جلساتی نیز به عنوان شورای تأمین برای این مسئله در شهرستان برگزار و آب منطقه‌ای تهران ملزم شد، این کانال را در مجاورت منازل مسکونی در محله عباس‌آباد، سرپوشیده کند.

وی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین فرمانداری و آب منطقه‌ای در این خصوص منعقد شد، اضافه کرد: در این زمینه شهرداری تهران در تأمین لوازم مورد نیاز کمک‌هایی را به شرکت آب منطقه‌ای تهران انجام داد و بر این اساس نیز بالشتک‌های جنوبی ضلع جنوب کانال کارگزاری شد.

شربیانی تصریح کرد: این روند به دلیل موضوعات داخلی و بوروکراسی اداری آب منطقه‌ای که کار را با کندی روبه‌رو کرده بود، متوقف کرد. برای تداوم این طرح پیگیری‌هایی توسط دادستان و فرماندار شهر ری انجام شد.

وی گفت: در نهایت طبق صحبتی که با مدیرعامل آب منطقه‌ای شهر تهران داشتیم، این قول را دادند که از هفته آینده ادامه عملیات به صورت جدی پیگیری و در دو ماه آینده این کانال سرپوشیده شود.

کد خبر 589195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.