جایگاه شهرهای لرستان در شبکه شهرهای خلاق کشور

معاون معماری و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد گفت: هیچ‌یک از شهرهای استان لرستان عضو شبکه شهرهای خلاق کشور نیست و در دسته‌بندی چندگانه‌ شبکه شهرهای خلاق، جایگاهی ندارد.

داریوش بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در نشست تخصصی شهرهای خلاق و برندینگ شهری که به همت مرکز پژوهش‌های شورای شهر خرم‌آباد برگزار شد، هیچ‌یک از شهرهای استان لرستان عضو شبکه شهرهای خلاق کشور در هیچ رسته‌ای نیست، یعنی در دسته‌بندی چندگانه شبکه شهرهای خلاق هیچ جایگاهی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه خرم‌آباد باید به حوزه موسیقی ورود پیدا کند، افزود: شهر بروجرد نیز در حوزه صنایع‌دستی جزو شبکه شهرهای خلاق کشور نیست و در این زمینه کوتاهی شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه وضعیت تعامل میان مدیریت شهری و مدیریت فرهنگ عمومی در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد، خاطرنشان کرد: وجه اشتراک مدیریت شهری و مدیریت فرهنگی شهر است، شهر بستر بروز فرهنگ عامه و هنر عمومی است، اما سال‌های سال از این موضوع غافل بوده‌ایم.

بارانی تاکید کرد: چنان‌چه از شهروندان پرسیده شود که تعامل شهرداری با کدام نهادها است، نهادهای خدماتی را مثال می‌زنند و اگر پرسشی درخصوص رابطه فرهنگ و ارشاد و مدیریت شهری مطرح شود، بسیاری افراد تعجب خواهند و اساساً ارتباطی میان این سه مقوله نمی‌بینند؛ این موضوع یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی جوامع شهری است.

وی تصریح کرد: در پایین‌ترین پله مدیریت شهری یعنی سطح ارائه خدمات متوقف شده‌ایم و در متعالی‌ترین سطح که همان ارائه خدمات فرهنگی است، ورود نکرده یا قصور کرده‌ایم؛ بنابراین مسیر بسیار زیادی برای پیمایش داریم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد با ارائه چندین پیشنهاد برای همکاری مدیریت فرهنگی و مدیریت شهری، خواستار ایجاد یک گذر فرهنگی شد و گفت: با ایجاد این گذر می‌توانیم رویدادهای فرهنگی را در سطح شهر اجرا کنیم، از طرفی انعقاد تفاهمنامه با فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده از ذخیره هنری هنرمندان به منظور باز تولید آثار هنری در مقیاس شهری برای دیده شدن هنرمندان، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

کد خبر 589174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.