سنگ‌نوردان در نصف جهان!

دومین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام کشوری نقش‌جهان، پایان هفته جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دومین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام کشوری نقش‌جهان از روز _چهارشنبه بیست‌ونهم تیرماه_ به‌مدت دو روز در اصفهان برگزار می‌شود و سنگ‌نوردان مطرح کشور با حضور در این مسابقات با یکدیگر رقابت می‌کنند. این درحالی است که قرار است برای نخستین‌بار ورزشکاران خارجی از کشور روسیه در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند و دست به سنگ شوند.

مسابقات جام نقش‌جهان که قرار بود در اردیبهشت‌ماه سال جاری و به مناسبت گرامیداشت هفته اصفهان برگزار شود، با دو ماه تأخیر در روزهای پایانی تیرماه برگزار خواهد شد. خبرنگار ایمنا، به همین مناسبت گفت‌وگویی را با ریاست هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان و سرپرست برگزاری این جام، انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

مسابقات جام نقش‌جهان به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان برگزار می‌شود

علیرضا بوژمهرانی ریاست هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان اظهار کرد: این مسابقات بنا بود به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان در اردیبهشت ماه برگزار شود اما به دلیل تغییر و تحولات هیئت کوه‌نوردی و تلاقی با ماه مبارک رمضان امسال قرار شد این مسابقات با هماهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در تیرماه برگزار شود و از سال آتی در همان زمان قبلی شاهد برگزاری آن باشیم.

وی ادامه داد: این مسابقات جایزه بزرگ جام نقش جهان است که در راستای نکوداشت هفته اصفهان برگزار می‌شود. البته درخصوص جوایز اهدایی به نفرات برتر به عنوان یکی از مسابقاتی که بالاترین رقم جایزه را به نفرات برتر اهدا می‌کنند و نفر برنده تا پنج میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

سنگ نوردان در نصف جهان!

قصد داریم سال آینده از سنگ‌نوردان شهرهای خواهرخوانده اصفهان دعوت کنیم

ریاست هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان تصریح کرد: مسابقات در پیش‌بینی اولیه قرار بود در دو مرحله برگزار شود اما برای آنکه فرصت حضور برای تعداد بیشتری فراهم شود و در اصل به استانداردهای جهانی آن نزدیک شویم، در سه مرحله شاهد آن هستیم. مرحله مقدماتی، مرحله نیمه نهایی و مرحله پایانی در گروه‌های مجزای مردان و زنان روز چهارشنبه آغاز شده و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: هدف هیئت کوه‌نوردی استان اصفهان این است که مسابقات مذکور را در سطح ملی برگزار کند و قهرمانان استان‌های مختلف بتوانند در آن شرکت کنند. از سال آینده این پیشنهاد را برای شهرداری اصفهان داریم و درحال برنامه‌ریزی آن هستیم که از سنگ‌نوردان شهرها و کشورهایی که با اصفهان قرارداد خواهرخواندگی دارند در این رقابت‌ها دعوت کنیم. درواقع چهره بین‌المللی آن از سال آتی خواهد بود اما در سال جاری براساس اطلاعاتی که به‌دست ما رسیده قرار است ورزشکارانی از دیگر کشورها در مسابقات جام نقش جهان شرکت کنند که اگر این اتفاق رخ دهد جنبه بین‌المللی آن از همین امسال آغاز خواهد شد.

بوژمهرانی با اشاره به محل برگزاری مسابقات اظهار کرد: یک سالن در اصفهان میزبان این مسابقات بوده و آن سالن اختصاصی شهید حریری است که در بلوار چمران خیابان محمدطاهر واقع شده است و هردو گروه مردان و زنان به صورت مجزا در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

سنگ نوردان در نصف جهان!

حضور ۱۲۰ ورزشکار مرد از ۱۸ استان و ۶۰ زن از ۱۴ استان کشور در جام نقش جهان

محمدرضا صفدریان سرپرست برگزاری دومین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام کشوری نقش جهان اظهار کرد: دومین دوره مسابقات سنگ‌نوردی به صورت کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود؛ میهمانان خارجی هم در این دوره شرکت خواهند کرد و روز مسابقه این نفرات اعلام می‌شوند. تا این لحظه ۱۲۰ ورزشکار مرد از ۱۸ استان کشور و ۶۰ زن از ۱۴ استان کشور نیز حاضر خواهند شد. گفتنی است ملی‌پوشان مطرح سنگ‌نوردی کشور به اصفهان آمده و با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: رقابت‌ها از روز چهارشنبه در بخش زنان و گرایش بولدرینگ آغاز خواهد شد. در همین روز مرحله مقدماتی و نیمه نهایی برگزار می‌شود و صبح روز پنجشنبه ۶ نفر برتر با یکدیگر در مرحله فینال رقابت می‌کنند. همچنین در روز پنجشنبه و بعدازظهر آن، مسابقات مردان را خواهیم داشت. در روز جمعه صبح نیمه نهایی مردان و درهمان روز بعدازظهر فینال مردان را برگزار می‌کنیم.

اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری اصفهان و چند اسپانسر حامی این مسابقات هستند

سرپرست برگزاری دومین مسابقات سنگ‌نوردی جام کشوری نقش جهان درخصوص عوامل برگزاری این مسابقات تصریح کرد: حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر کادر برگزاری این جام را تشکیل می‌دهند و از ستاد بین‌الملل تا اجرایی، تدارکات، طراحی و داوری را شامل می‌شوند. اجرای این مسابقات از سوی هیئت کوه‌نوردی و صعودهای استان اصفهان و با نظارت وزارت ورزش و فدراسیون خواهد بود. همین‌طور اداره کل ورزش و جوانان، سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان و چند حامی مالی دیگر ما را برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات یاری خواهند کرد.

سنگ نوردان در نصف جهان!

کد خبر 589135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.