مشاور طرح تفصیلی و جامع هماهنگ باشد

سرپرست شهرداری شلمزار گفت: بهتر است برای طرح جامع و تفصیلی شهر، یک مشاور خبره به کار گرفته شود، زیرا در مواردی مشاور در حال فعالیت روی طرح است، اما با تغییر آن فرد و به‌کارگیری مشاور جدید، کار شهرداری معطل مانده و طرح به کلی تغییر کرده است.

محسن نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در طرح جامع شهر شلمزار، موارد کلی شامل کاربری‌ها و معابر بیش از ۱۲ متر مطرح شده است و جزئیات در طرح تفصیلی لحاظ می‌شود.

وی افزود: زمانی که طرح تفصیلی تصویب می‌شود، شهرداری اقدامات را براساس این برنامه دنبال خواهد کرد؛ طرح جامع شلمزار سال ۹۱ تدوین شده است، اما زمانی که ابلاغ شد ایراداتی داشت که در طرح تفصیلی عنوان و اصلاح شد.

سرپرست شهرداری شلمزار خاطرنشان کرد: ایرادات طرح جامع در حوزه عرض معابر، کاربری‌های فضای سبز، فضاهای اداری و بعضی ساختمان‌های مسکونی در اجاره ادارات است که با کاربری اداری در نظر گرفته شده‌اند.

نجفی با بیان اینکه در طرح جامع هر کاربری سرانه مخصوص خود را دارد، ادامه داد: در طرح جامع شهر فضای لازم برای کاربری آموزشی، فضای سبز و خدماتی طبقه‌بندی و پیش‌بینی شده است.

سرپرست شهرداری شلمزار تصریح کرد: بهتر است برای طرح جامع و تفصیلی شهر، یک مشاور خبره به کار گرفته و در زمان و اعتبارات صرفه‌جویی شود، زیرا در مواردی یک مشاور در حال فعالیت روی طرح بوده است، اما با تغییر آن فرد و به‌کارگیری مشاور جدید کار شهرداری معطل مانده و حتی طرح به کلی تغییر کرده است.

نجفی اضافه کرد: در مواردی نیز مشاوران طرح جامع و تفصیلی متفاوت بوده‌اند و همین امر بر روند طراحی و اجرای طرح‌های شهری اثرگذار بوده است.

کد خبر 589131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.