کمردرد جزو علائم اصلی کرونای جدید است

با توجه به گزارش‌های ارائه شده، کمردرد یکی از ۲۰ علامت سویه جدید امیکرون ویروس کرونا است، به‌طوری‌که از هر پنج فرد مبتلا به سویه امیکرون، یک نفر کمردرد را تجربه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) نوع امیکرون ویروس کرونا را به عنوان سویه نگران کننده معرفی کرده است؛ این بدان معنا است که این سویه بسیار قابل انتقال است و میزان مرگ‌ومیر بالاتری دارد. متخصصان با گذشت زمان به این نتیجه رسیدند اگر چه نوع جدید ویروس کرونا بسیار مسری است، بسیار خفیف‌تر از انواع قبلی ویروس کرونا از جمله دلتا است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که انواع جدید زیرسویه‌های کرونا که BA.4 و BA.5 نام دارد به ترتیب ۱۶ و ۵۴ درصد موارد مبتلا جدید را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این اخیراً یک زیرسویه جدید به نام BA.2.75 شیوع پیدا کرده و افراد زیادی را درگیر کرده است. متخصصان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که بدن‌درد می‌تواند نشانه‌ای از امیکرون و زیرسویه‌های آن باشد.

بدن‌درد مربوط به سویه امیکرون

با توجه به گزارش‌های ارائه شده، کمردرد یکی از ۲۰ علامت اصلی سویه امیکرون ویروس کرونا است؛ به طوری که از هر پنج فرد مبتلا به سویه امیکرون، یک نفر کمردرد را تجربه می‌کنند. معمولاً افراد مبتلا به سویه امیکرون علائمی مانند گلودرد، احتقان بینی، سرفه، درد عضلانی و به ویژه کمردرد را تجربه می‌کند. البته کمردرد داشتن لزوماً به معنای مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ نیست.

بیماری‌هایی که باعث بروز کمردرد می‌شود

به غیر از کووید -۱۹، ممکن است دیگر بیماری‌ها نیز باعث بروز کمردرد شوند. برای نمونه کشیدگی عضلات و رباط‌ها، برآمدگی یا پارگی دیسک، آرتریت، پوکی استخوان و عوامل دیگر مانند سن، کم تحرکی، چاقی و بلندکردن اشیا سنگین ممکن است خطر بروز کمردرد را افزایش دهد.

علائم رایج سویه امیکرون ویروس کرونا

برای اینکه بتوان راحت کمردرد ناشی از بیماری کووید -۱۹ را تشخیص داد، لازم است دیگر علائم مرتبط با آن مانند گلودرد، سرفه، تب، آبریزش بینی، عطسه، خستگی و مشکلات تنفسی را نیز در نظر گرفت. توصیه شده است در صورت بروز تنگی نفس، درد قفسه سینه، سطح پایین اکسیژن و دیگر عوارض جدی شدید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

بهترین روش برای تشخیص بیمار کووید -۱۹

به گفته متخصصان، بهترین روش برای تشخیص دقیق بیماری کووید -۱۹ انجام دادن تست کرونا است. آزمایش آنتی‌ژن و RT PCR در این زمینه مؤثر است به طوری که نتیجه آزمایش آنتی‌ژن بسیار سریع مشخص می‌شود، اما نتیجه تست RT PCR دقیق‌تر است. لازم است افراد اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند تا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران کاهش پیدا کند. استفاده از ماسک هنوز در مهار شیوع بیماری کرونا بسیار مؤثر است. همچنین توصیه شده است که افراد فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند، واکسن کرونا و دوزهای تقویت‌کننده آن را دریافت کنند و از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب نیز بپرهیزند.

کد خبر 589118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    3 1
    در ترم تابستانی دانشگاه آزاد، کلاسهایی با ظرفیت ۵۰ نفر ارائه شده است، تکلیف آنها با حداقل فاصله در. کلاسی ۳۰ متری چه خواهد شد؟