از قتل مرد جوان با ضربات چاقو تا گروگان‌گیری مادر توسط پسر ۱۷ ساله

قتل مرد جوان با ضربات چاقو، دستگیری پزشک قلابی، سرقت از طلافروشی در لباس پلیس، گروگان‌گیری مادر توسط پسر ۱۷ ساله، ادعای ناموسی قاتل کارگر فضای سبز و شهادت یک تکاور پلیس در زاهدان را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، اوایل تیرماه جاری گزارش درگیری مرگباری رو به روی یک کارگاه صنعتی در منطقه مرتضی‌گرد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۷۱ شهید مصطفی خمینی و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس با هماهنگی بازپرس کشیک قتل راهی محل جنایت شدند و بلافاصله تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تحقیقات ابتدایی نشان داد، گروهی به علت اختلافات شخصی با قرار قبلی به کارگاه صنعتی مراجعه کردند و پس از مشاجره لفظی، به طرز وحشتناکی با یکدیگر درگیر شدند که مرد جوانی در این حادثه هدف ضربات چاقو قرار گرفت و به قتل رسید.

در نخستین گام، کارآگاهان پلیس آگاهی که متوجه شدند صحنه وقوع نزاع به دوربین مداربسته مجهز است، به بازبینی فیلم آن پرداختند و لحظه به لحظه صحنه جنایت را مشاهده کردند. کارآگاهان پس از مشاهده فیلم دوربین مداربسته با رصدهای اطلاعاتی هویت و مخفیگاه قاتل که لحظه‌ای پس از جنایت، گریخته بود را با رصدهای اطلاعاتی شناسایی کردند و بلافاصله وارد عمل شدند.

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه روز یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه، کارآگاهان با هماهنگی بازپرس پرونده راهی مخفیگاه قاتل شدند و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به اداره پلیس به جرم قتل مرد جوان با ضربات چاقو اعتراف کرد. تحقیقات درخصوص کشف ابعاد پنهان پرونده توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ادامه دارد و روند قضائی آغاز شده است.

دستگیری پزشک قلابی

سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل، اظهار کرد: درپی مراجعه و ادعا فردی درخصوص اینکه در یکی از صفحات اینستاگرام، جذب تبلیغات لاغری شده و پس از ارتباطگیری، ادمین اعلام کرده که به علت بیماری کرونا، کلینیک بسته است و بیماران را از راه دور درمان می‌کند، به وی اعتماد کرده و پس از سفارش دارو و واریز وجه، دیگر پاسخی دریافت نکرده است و به همین علت خواستار رسیدگی و تشکیل پرونده شد.

وی افزود: مأموران پرونده بلافاصله با بررسی مستندات ارائه شده توسط شاکی و تحقیق پیرامون موضوع و به دست آوردن سرنخ‌های لازم، پس از کشف شیوه و شگرد متهم و نحوه کلاهبرداری در فضای مجازی، وی را مورد شناسایی قرار دادند. این ادمین در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به ساختمان پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل ادامه داد: مجرم در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد که با اعلام شیوع بیماری کرونا و بسته بودن کلینیک به مشتریان، ویزیت به صورت غیرحضوری بوده و از اشخاصی که اصرار به مشاوره حضوری داشتند، مبالغ چند میلیونی درخواست می‌کرد.

وی تصریح کرد: وی همچنین با تبلیغ پک‌های خاص درمانی مبالغ دیگری نیز از این طریق درخواست نموده و پس از کلاهبرداری، دیگر به پیام‌های آنان پاسخ نمی‌داد. هموطنان ضمن توجه به تبلیغات غیرقانونی و فریبنده داروهای لاغری، چاقی و غیره در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی، باید در نظر داشته باشند که هیچ دارویی در کشور اجازه تبلیغ در فضای مجازی را ندارد؛ لذا برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از هرگونه صدمات مالی و جانی برای انجام مشاوره و درمان فقط از طریق پزشکان مجرب اقدام کنند.

سرهنگ قهرمان طالع خاطرنشان کرد: کاربران جهت اخذ هرگونه مشاوره در خصوص فضای مجازی و گزارش این‌گونه صفحات می‌توانند از قسمت مرکز امداد و فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir اقدام یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ این مرکز ارتباط برقرار کنند.

سرقت از طلافروشی در لباس پلیس

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، اظهار کرد: درپی اعلام یک فقره سرقت مسلحانه در محله تهران نو، تیمی از مأموران عملیات کلانتری این محل در محل حاضر شدند که بعد از حضور مأموران در محل یکی از سارقان زمین‌گیر شد، اما دو همدست وی با یک دستگاه خودروی سواری پژو از محل فرار کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی اولیه یک قبضه کلت کمری به همراه شش عدد فشنگ جنگی و یک قبضه سلاح سرد از متهم کشف و ضبط شد، افزود: این فرد به مقر انتظامی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن اعتراف کرد به طلافروشی مراجعه کرده و خود را به عنوان مأمور پلیس آگاهی معرفی کرده است. متهم در ادامه با زدن دستبند به مالک طلافروشی قصد سرقت از طلافروشی را داشته که با حضور پلیس در محل ناکام مانده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه این متهم ۳۱ ساله دارای ۱۷ فقره سابقه به دلیل ارتکاب جرایمی نظیر سرقت مسلحانه است، خاطرنشان کرد: این فرد به دادسرا منتقل شد اما تلاش برای دستگیری دیگر همدستان او همچنان ادامه دارد.

گروگان‌گیری مادر توسط پسر ۱۷ ساله

سرهنگ نوروز حسین پور جانشین انتظامی شهرستان ساری، اظهار کرد: درپی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گروگان‌گیری در یک منزل مسکونی در یکی از مناطق شهری شهرستان ساری، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی و امداد و نجات این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه متوجه شدند، پسر ۱۷ ساله یک خانواده با استفاده از سلاح سرد (تفنگ بادی) مادر خود را در داخل یکی از اتاق‌های منزل مسکونی محبوس و به گروگان گرفته است.

جانشین انتظامی شهرستان ساری ادامه داد: با حضور به موقع کارشناسان و مشاوران پلیس و مذاکره با فرد گروگان‌گیر، سرانجام این فرد خود را تسلیم پلیس کرد و مادر محبوس در اتاق آزاد شد. در تحقیقات تکمیلی پلیس از خانواده گروگان‌گیر مشخص شد، متهم به گروگان‌گیری (پسر خانواده) که دارای مشکلات روحی و روانی است، اقدام به این عمل خطرناک کرده و پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

ادعای ناموسی قاتل کارگر فضای سبز

ساعت ۱۷ پنجشنبه شانزدهم تیرماه اقدام به تیراندازی به یک مرد جوان در مقابل یک مرکز فیزیوتراپی در یکی از محلات شهر آبادان به پلیس این شهرستان مخابره شد که بلافاصله مأمورین به محل اعزام و مشاهده کردند که یک جوان ۳۵ ساله که کارگر فضای سبز شهرداری بود توسط فرد یا افراد ناشناس از ناحیه پشت کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته که پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحت جانش را از دست می‌دهد.

با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان به صورت ویژه در دستور کار دایره جنایی پلیس آگاهی آبادان قرار گرفت که در این راستا با تلاش شبانه روزی مأموران دایره جنایی پلیس آگاهی قاتل ۳۰ ساله شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

در بازرسی مأمورین از مخفیگاه قاتل سلاح شکاری تک لول به کار رفته در قتل نیز کشف و ضبط شد. متهم در بازجوی‌های فنی به قتل اعتراف کرد و ادعا کرد انگیزه وی ناموسی بوده است. متهم پس از تشکیل پرونده به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب آبادان بازپرس قارایی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

شهادت یک تکاور پلیس در زاهدان

علی رحیمی معاون اجتماعی انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: به منظور تأمین امنیت، کاهش جرایم، حفظ آرامش مراسم مذهبی پیش‌رو و جلوگیری از هرگونه فعالیت گروهک‌های معاند در مرکز استان، طرح کنترل مبادی ورودی شهر زاهدان در دستور کار تکاوران پلیس استان قرار گرفته است.

وی افزود: در همین رابطه ساعت ۲۳ شب گذشته تیمی از مأموران جان بر کف یگان تکاوری ۱۰۶ پلیس استان، با رعایت همه موارد ایمنی و امنیتی درحال کنترل تردد خودروهای عبوری در ورودی شهر زاهدان از سمت خاش بودند که راننده یک دستگاه سواری پژو پارس بدون توجه به علائم هشداری پلیس با سرعتی جنون‌آمیز به ایست و بازرسی مأموران برخورد می‌کند.

معاون اجتماعی انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خودروی مهاجم پس از برخورد با موانع به شدت به یکی مأموران حاضر در محل، استوار یکم مهدی کامور استانه برخورد می‌کند که متأسفانه به علت شدت برخورد، این مأمور جان بر کف پلیس استان در دم جان خود را از دست داد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با تبریک و تسلیت شهادت این مأمور جان بر کف پلیس استان خاطرنشان کرد: با اقدام به موقع دیگر مأموران انتظامی حاضر در محل بلافاصله خودروی مهاجم متوقف و راننده ۱۹ ساله آن دستگیر شد.

کد خبر 589114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.