گزارش حساب‌رسی مدیریت شهری دوره پنجم فردا بررسی خواهد شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: گزارش‌های حساب‌رسی چهار ساله مربوط به مدیریت پنجم شهری جمع‌بندی و آماده شده است و در صحن علنی شورای اسلامی شهر بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی امروز _دوشنبه بیست و هفتم تیرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بعد از ۱۱ ماه کار فشرده در کمیسیون برنامه و بودجه گزارش حساب‌رسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ شهرداری تهران آماده ارائه در صحن شورای اسلامی است، اظهار کرد: بر اساس بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری و همین طور سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های وابسته و نظارت بر حساب درآمد هزینه آنها با انتخاب حسابرس رسمی بر عهده شورای اسلامی شهر گذاشته شده است.

وی ادامه داد: پس از آغاز به کار شورای ششم متوجه شدیم که این وظیفه قانونی شورای اسلامی شهر در دوره قبلی مورد توجه قرار نگرفته و گزارش‌های حساب‌رسی چهار ساله مربوط به مدیریت پنجم شهری جمع‌بندی و آماده نشده و به صحن شورای اسلامی شهر ارائه نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با تاکید ریاست شورای اسلامی شهر تهران کمیسیون برنامه و بودجه از همان روزهای ابتدایی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌ المال تلاش کرد تا بحث حسابرسی چهار سال مدیریت شهری پنجم را به صورت جدی پیگیری کند.

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ گزارش حساب. رسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ وجود نداشت، لذا در گام اول باید نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و گزارش‌ها اقدام می‌شد، بر این اساس جلسات متعددی با حساب‌رسان در حوزه‌های مختلف از جمله مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها برگزار و بر اساس برنامه زمان‌بندی این توافق حاصل شد تا گزارش حساب‌رسان به دستمان برسد.

آخوندی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ گزارش حساب‌رسی مربوط به این چهار سال باید جمع‌بندی می‌شد، تصریح کرد: بعد از جلسات متعدد و بیش از هشت ماه کار مداوم توسط کارشناسان کمیسیون برنامه و بودجه بیشتر گزارش‌ها از حساب‌رسان دریافت شد.

وی گفت: بیش از یک هزار صفحه پاورپوینت در مورد این حساب‌رسی‌ها و جمع‌بندی آنها آماده شده است. با توجه به حجم زیاد این گزارش‌ها که ۳۰۰ گزارش حساب‌رسی است و هر کدام صفحات زیادی را شامل می‌شود، تلاش کردیم که گزارش تجمیعی چهار ساله هر بخش را آماده و به صحن شورای اسلامی شهر ارائه کنیم تا از این طریق یک نمای کلی از عملکرد واحدها در چهار سال دیده و در وقت نیز صرفه‌جویی شود، چرا که ارائه ۳۰۰ گزارش حساب‌رسی به صورت جداگانه وقت زیادی را از شورای اسلامی شهر می‌گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان‌کرد: بیش از سه هزار نفر ساعت کار کارشناسی توسط نیروهای متخصص مبنی بر بررسی، تجمیع و تلفیق حساب‌رسی چهار ساله دوره پنجم مدیریت شهری صرف شده است، استخراج‌بندهای تکلیفی از گزارش حساب‌رس انجام شد تا در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد تا بر اساس آن ایرادهای قبلی را رفع کنند و برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها می‌تواند در شناسایی آسیب‌های مدیریتی و سیستمی مفید واقع شود، با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر بر اساس بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات شوراها وظیفه دارد تا موارد نقص و تخلف را اعلام و بر اساس مقررات قانونی پیگیری‌های لازم را انجام دهد، مواردی که تخلف شده یا رعایت نشده را می‌توانیم اعلام و مورد پیگیری قرار دهیم.

آخوندی با اشاره به اینکه اعضای شورای پنجم شهر تهران باید پاسخ دهند که چرا این وظیفه اصلی و قانونی را انجام ندادند و پیگیری در خصوص آن انجام نشده است، افزود: کمیسیون برنامه و بودجه با یک کار فشرده و طولانی مدت از ابتدای شورای ششم توانست گزارش حساب‌رسی چهار ساله مدیریت پنجم شهری را آماده کند.

وی تاکید کرد: تلاش کردیم به منظور به روزرسانی گزارش‌ها علاوه‌بر اینکه گزارش‌های چهار سال گذشته را در صحن قرائت و اقدامات قانونی آن را انجام می‌دهیم، برای ۱۴۰۰ نیز حساب‌رس‌ها را انتخاب کرده تا فردا مورد تصویب شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

کد خبر 589085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.