راه امام خود را چگونه ادامه دهیم؟

یک استاد حوزه در مورد اهمیت غدیرخم گفت: در عصر ما هم امام عصر (عج) بر کرسی ولایت نشستند و برای اینکه بتوانیم در راه امام خود به پیش برویم باید از درون خودمان تکبر را بیرون بگذاریم.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام محمد پیکری در مورد عید غدیر و اهمیت پذیرش ولایت اظهار کرد: عید غدیر خم سند بزرگ هدایت خاتم الانبیاء در رساندن امت به سر منزل مقصود است به نحوی که در سال دهم هجرت در حجه‌الوداع و نقطه‌ای که حاجیان هنوز از هم جدا نشدند ندا سردادند تا همگان در محل غدیرخم بایستند و همه کسانی که جلوتر هستند یا عقب‌تر ماندن بیایند، زیرا قرار بود در این لحظه تاریخی نعمت الهی تمام و کمال دین عرضه شود.

وی ادامه داد: از این رو همه به دور پیامبر اکرم(ص) جمع شدند و در آن هنگامه پرشور رسول خدا(ص) دست علی بن ابی طالب(ع) را بلند کردند و گفتند «من کنم مولاه و فهذا علی مولاه» هر که من مولا و فرمانروای اویم علی مولای او است.

این استاد حوزه یادآور شد: عاملی که باعث شد پس از درگذشت رسول اکرم(ص) برخی از مسلمین به این هدایت رسول خدا گردن نگذارند و شورای سقیفه را تشکیل دهند تکبر بود، همان چیزی که در قرآن کریم می‌خوانیم مانع عبادت واقعی بندگان نسبت به خدا است.

پیکری خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در مورد تکبر می‌فرمایند «شرافت آدمی با خودپسندی و خودرایی گم می‌شود» به همین منظور شرافت مسلمین در واقعه غدیر باید حفظ می‌شد که متاسفانه امتحان ولایت‌پذیری برای مسلمین آن چنان که باید به پیش نرفت.

وی افزود: برای اینکه در روز قیامت ما هم بتوانیم جزو اهل ولایت حساب شویم در گام اول باید عجب و تکبر را از دورن خود برداریم، با تکبر به حق نمی‌رسیم و رفتار درست از ما سر نمی‌زند، باید خیلی زحمت بکشیم تا رای خدا، خوبان و همچنین رای متخصصین برگزیده را بر رای خود ترجیح دهیم که با تمرین این امر حاصل خواهد شد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: اگر بخواهیم خودپسندی را از خود دور کنیم باید در وجودمان ملکه شود و در هر موردی به سراغ متخصص برویم و نظر او را تمکین کنیم. در امر هدایت و ولایت کسی متخصص‌تر از رسول خدا(ص) نیست. ایشان هم به همین دلیل دست امیرالمونین(ع) را بالا بردند و فرمودند «همان طور که من مولای شما هستم علی مولای شما است».

وی خاطرنشان کرد: در عصر ما هم امام عصر (عج) بر کرسی ولایت نشستند و برای اینکه بتوانیم در راه امام خود به پیش برویم باید از درون خودمان تکبر را بیرون بگذاریم و هر کاری در امور اجتماعی و فردی انجام می‌دهیم ببینیم مورد رضای امام عصر(عج) هست یا خیر؟ که بخشی از این از طریق وجدان خودمان و بخشی هم از طریق رجوع به کارشناس مشخص خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 589039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.