مترو در اولویت پروژه‌های عمرانی استان اصفهان قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت حمایت مدیریت ارشد استان از پروژه مترو، گفت: مجموعه خط دو قطار شهری از جمله پروژه‌های عمرانی بزرگ اصفهان است که باید در اولویت نخست اقدامات استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی صبح امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم تیرماه ۱۴۰۱_ در آئین ورود دستگاه حفار مکانیزه TMB به ایستگاه چهارسو، اظهار کرد: حمایت مدیران ارشد استان کمک می‌کند، پروژه مترو به اهداف بلندمدت خود برسد؛ عمده عملیات اجرایی این پروژه در بخش نازک‌کاری قرار است در ۴۰ ماه آینده توسط شرکت "مپنا" انجام شود که به ۵۹۰ میلیون یورو بودجه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است تکمیل اقدامات ساختمانی با مشارکت بخش خصوصی انجام شود، افزود: انتظار داریم ایستگاه‌های امام حسین (ع) تا شهید حجازی نیز در دوره فعلی مدیریت شهری تکمیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: حدود پنج کیلومتر از خط یک مترو به سمت دانشگاه اصفهان همچنان اجرایی نشده است و در جنوب نیز جهت اتصال بهارستان به مترو برای سپردن فعالیت‌ها به شهرداری اصفهان اعلام آمادگی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ابتدای مهرماه به حداقل ۱۲۰۰ اتوبوس نیاز داریم، اضافه کرد: اکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر با اتوبوس در اصفهان تردد می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال تحصیلی جدید به حداقل ۶۵۰ هزار نفر در روز برسد.

نورصالحی خاطرنشان کرد: برای بازسازی اتوبوس‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که به دلیل محدودیت‌های منابع مالی، شهرداری موفق به انجام آن نشده است.

وی اضافه کرد: انجام اقداماتی که به نفع مردم است، در این دوره مدیریت شهری امکان‌پذیر خواهد شد.

کد خبر 589023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.