مهم‌ترین چالش متروی اصفهان محدودیت منابع مالی است

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با بیان اینکه مشکل اصلی پروژه متروی این کلان‌شهر محدودیت منابع مالی است، گفت: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، عملیات اجرایی خط دو متروی اصفهان در کمتر از پنج سال تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحسن واعظی‌فر صبح امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم تیرماه_ در آئین ورود دستگاه حفار مکانیزه TMB به ایستگاه چهارسو، اظهار کرد: قطار شهری اصفهان سه خط مصوب دارد که خط یک آن به طول ۲۱ کیلومتر و ۲۰۰ متر با ۲۰ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده است؛ این خط تاکنون ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ بنابراین اگر رام‌های قطار این خط تأمین شود، خط یک مترو تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه خط یک مترو به ۳۳ رام قطار نیاز دارد و در حال حاضر سرفاصله زمانی حرکت این خط ۱۲ دقیقه است، افزود: خط دو مترو ۲۴ کیلومتر طول دارد که از شمال زینبیه آغاز و به طرف مرکز شهر حرکت کرده است و در نهایت در میدان شهدای خمینی شهر به پایان می‌رسد؛ این خط ۲۳ ایستگاه دارد با توجه به محدودیت منابع مالی اولویت با ایستگاه شهید حجازی تا ایستگاه دارک بوده است تا ۱۶ ایستگاه در این مسیر تکمیل شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه مراحل انجام پروژه خط دو مترو با همکاری شرکت مپنا در حال انجام است، تصریح کرد: پیمانکار ۱۶ ایستگاه این خط مشخص شده و در این راستا بخش عمرانی ایستگاه عاشق اصفهانی به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه در مجموع خط دو مترو ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است‌، اضافه کرد: تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۴۶۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی در این مسیر انجام شده است.

واعظی‌فر با تاکید بر اینکه مشکل اصلی قطار شهری اصفهان منابع مالی است، گفت: اگر منابع مالی تأمین شود، می‌توان در کمتر از پنج سال عملیات اجرایی خط دو مترو را انجام داد.

وی با بیان اینکه طول خط سه متروی اصفهان هشت کیلومتر و ۸۰۰ متر است که هشت ایستگاه برای آن پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: نقشه‌های این خط آماده است، اما به دلیل محدودیت‌های مالی هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

کد خبر 589021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.