آغاز طرح مدرن‌سازی دوچرخه‌های اشتراکی در ورشو

مدیران ورشو، پایتخت لهستان، پس از نظرسنجی از شهروندان تصمیم گرفتند به مدرن‌سازی دوچرخه‌های الکتریکی بپردازند؛ به زودی ۱۰ درصد دوچرخه‌های اشتراکی از نوع الکتریکی خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان ورشو قرارداد جدیدی با کمپانی‌های سازنده میکروموبیلیتی‌ها منعقد کرده‌اند که در نتیجه آن، دوچرخه‌های الکتریکی جایگزین دوچرخه‌های اشتراکی معمولی خواهد شد. تا یک سال آینده، دوچرخه‌های الکتریکی تنها ۱۰ درصد بازار اشتراک دوچرخه را از آن خود خواهد کرد، با این حال تا پایان سال ۲۰۲۸، تمام دوچرخه‌های اشتراکی را دوچرخه‌های الکتریکی تشکیل خواهد داد.

در مرحله اول مدرن‌سازی دوچرخه‌های اشتراکی، تعداد ۳۰۰۰ دوچرخه الکتریکی در ۳۰۰ ایستگاه توزیع خواهد شد، با این حال در نزدیکی اداره‌های سراسر شهر، دوچرخه‌های الکتریکی بیشتری به اشتراک گذاشته می‌شود.

آغاز طرح مدرن‌سازی دوچرخه‌های اشتراکی در ورشو

کمپانی‌های تولیدکننده دوچرخه‌های اشتراکی الکتریکی متعهد شده‌اند علاوه بر تأمین دوچرخه‌های جدید، نرم‌افزارهایی چندزبانه نیز در اختیار شهروندان ورشو قرار دهند تا امکان مسیریابی بهتر را هنگام استفاده از خدمات مدرن تسهیل کنند.

پیش از این، مدیران ورشو به مشورت با شهروندان پرداخته و از آن‌ها خواسته بودند معیارهای خود را برای سوار شدن بر دوچرخه‌های اشتراکی ارائه دهند. شهروندان در نظرسنجی ذکرشده خواهان ترویج دوچرخه‌های اشتراکی الکتریکی شده بودند، ضمن این‌که گسترش ایستگاه‌های دوچرخه‌های مدرن را بسیار حائز اهمیت می‌دانستند. در همین راستا، مدیران پایتخت لهستان با کمپانی‌های دوچرخه‌سواری قراردادی منعقد کردند که بر اساس آن تمام نیازهای شهروندان ورشو از دوچرخه‌های الکتریکی مورد توجه قرار گرفت.

شهروندان ورشو خواهند توانست با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم از دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی جدید بهره‌مند شوند و جالب این‌که ۱۰ ایستگاه برگزیده شهر قرار است در طول سال به مدت ۴۸ ساعت خدمات خود را به طور رایگان در اختیار شهروندان قرار دهد. مهم‌تر این‌که ارائه‌دهندگان خدمات جدید متعهد شده‌اند در صورت وجود هرگونه نقص در دوچرخه‌های مدرن، تنها ظرف مدت ۱۲ ساعت، آن را تعمیر کنند و با ایمنی کامل در اختیار کاربران قرار دهند.

آغاز طرح مدرن‌سازی دوچرخه‌های اشتراکی در ورشو

کد خبر 589020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.