سوخت‌رسانی پایدار به نیروگاه‌ها برای تامین برق کشور

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: برای عبور از تابستان و پیک مصرف برق در شرایط فعلی روزانه ۲۹۴ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه ها تحویل می‌شود و سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها پایدار است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا جولایی با اشاره به اینکه با حداکثر ظرفیت، گازرسانی به نیروگاه‌های کشور در حال انجام است، اظهار کرد: با توجه به رکوردشکنی مصرف برق در تابستان، تمام تلاش شرکت ملی گاز برای تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در تابستان روزانه ۲۶۰ میلیون مترمکعب تعیین شده بود، ادامه داد: با افزایش مصرف گاز، اکنون ۲۹۴ میلیون مترمکعب در روز به نیروگاه‌ها گازرسانی انجام می‌شود.

جولایی تاکید کرد: اکنون ۱۳ درصد بیشتر از برنامه مصوب گاز به نیروگاه‌ها تحویل می‌شود. مابقی سوخت موردنیاز نیروگاه‌ها برای تامین برق از سوخت‌های مایع و جایگزین در حال تامین است.

گفتنی است؛ پیش از این جواد اوجی، وزیر نفت گفت: در حوزه تأمین سوخت پایدار نیروگاهی به دلیل گرمای هوا و تولید حداکثری برق بالغ بر ۳۰۹ میلیون معادل مترمکعب سوخت در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود. در این شرایط مصرف، پایداری تأمین و توزیع سوخت موردنیاز بخش‌های مختلف اثر مستقیمی بر رفاه و آسایش مردم عزیز و نیز اقتصاد کشور دارد و کوچک‌ترین اختلالی در این امر رخ نداده است.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت چه در بخش تولید نفت و تولید گاز و چه در بخش‌های پالایش و توزیع سوخت، به‌خوبی تاکنون توانسته‌ایم سوخت جایگاه‌های بنزین و گازوئیل و سوخت (گاز، گازوییل و مازوت) نیروگاه‌ها را بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای تأمین کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 589013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.