نقش روابط عمومی در افزایش اعتماد عمومی جامعه/ توجه نشدن به حرفه روابط عمومی در جهان

رئیس دانشکده علوم اجتماعی لیبرال بنگلادش با بیان اینکه حرفه روابط عمومی در جهات به درستی درک و توجه نشده است، گفت: روابط عمومی در افزایش اعتماد عمومی جامعه نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروفسور جان ویلیام جنیلو روز _یکشنبه، بیست‌وششم تیرماه ۱۴۰۱_ در جشن ملی ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: هدف رویدادهای همچون روز جهانی روابط عمومی درک و استفاده بهتر از حرفه روابط عمومی است در واقع این روز فرصت برای کاربران است که حرفه‌ای مطالبه‌گری کنند زیرا حرفه روابط عمومی در جهان به درستی درک و توجه نشده است.

وی افزود: مراکز و سازمان‌ها امروزه به حرفه روابط عمومی به عنوان یک حرفه هزینه بر برای سازمان خود نگاه می‌کنند به همین خاطر برگزاری مناسبت و رویدادها مرتبط با روابط عمومی فرصت خوبی برای روابط عمومی‌ها از جنبه استراتژیک نظارت بر بازرگانی و حکمرانی است.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی لیبرال بنگلادش تصریح کرد: امروزه روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش مؤثری در جلوگیری از بحران‌ها داشته باشند همچنین از نابودی منابع ملی جلوگیری کرده و به سوی بهره وری سوق دهند.

وی با بیان اینکه در روز جهانی روابط عمومی قرار است کنفرانس بین‌المللی در جهان برگزار شود، گفت: در این کنفرانس ۱۰ رهبران مؤثر روابط عمومی درباره سه مؤلفه اصلی روابط عمومی‌ها که همان اعتماد، شفافیت و جریان آزاد اطلاعاتی صحبت سخنرانی خواهند کرد.

پروفسور جنیلو تاکید کرد: اعتماد از اصلی‌ترین عنصر در ایجاد یک رابطه است، که متأسفانه شاخصه اعتماد اجتماعی در جهان در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است و طی نتایج نظر سنجی‌های علمی به عمل آمده میزان اعتماد مردم جهان به سازمان‌ها و رسانه‌ها کاهش پیدا کرده است، اینجا است که نقش مهم روابط عمومی در افزایش اعتماد اجتماعی بیش از گذشته پررنگ می‌شوند.

وی ادامه داد: طی نظرسنجی از مردم آمریکا در سال ۲۰۲۰ صورت گرفت، مشخص شد ۶۳ درصد مردم نسبت به رسانه‌های خبری اعتماد دارند به همین خاطر این کشور اعتماد سازی به رسانه‌ها را از روابط عمومی رسانه‌ها را دنبال می‌کند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی لیبرال بنگلادش تصریح کرد: آنچه که در رسانه‌های برخی کشورها شاهد آن هستیم فقدان واحد روابط عمومی در قسمت خود هستند به همین خاطر باید واحد روابط عمومی رسانه‌ها در این کشورها تقویت و توسعه یابد تا شاهد اعتماد هر چه بیشتر مردم به رسانه‌های آن کشور باشیم.

وی تاکید کرد: روابط عمومی باید بر اساس جریان آزاد اطلاعات پیش بروند زیرا روابط عمومی براساس حقیقت قرار دارد که اگر این امر رعایت نشود، روابط عمومی از درون خود دچار فروپاشی می‌شود.

کد خبر 588975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.