مرکز ترک اعتیاد  گلپایگان وضعیت نامناسبی دارد

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با اشاره به وضعیت نامناسب مرکز ترک اعتیاد طلوع در گلپایگان، گفت: متأسفانه در ایران به دلیل مشکلات اقتصادی ۳۰ تا ۳۵ درصد افراد جامعه مشکل روانی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر ابراهیمی روز _یکشنبه، بیست‌وششم تیرماه ۱۴۰۱_ در حاشیه افتتاحیه یک باب مسکن مددجویی در گلپایگان، اظهار کرد: بهزیستی در حوزه توانبخشی، پیشگیری، اجتماعی، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی به نیازمندان و مستضعفان جامعه خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حمایت بهزیستی از مراکز ترک اعتیاد به شکل یارانه است، افزود: وجود معتادین متجاهر زیبنده هیچ شهری نیست، نگهداری معتادین در مرکز ترک اعتیاد صرفه اقتصادی؛ اجتماعی و فرهنگی دارد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان افزود: در حوزه درمان اقامتی معتادان، مرکز ترک اعتیاد طلوع دوباره در گلپایگان وضعیت مناسبی ندارد، از لحاظ رتبه‌بندی رتبه دوم دارد، لذا از میزان شهریه کمتری نیز برخوردار است، در صورت ارتقای رتبه از سهم یارانه بیشتری برخوردار خواهد شد؛ با توجه به امکانات موجود در گلپایگان ساماندهی این مرکز در دستور کار مسئولین گلپایگان قرار گیرد.

ابراهیمی ادامه داد: یک فرد معتاد متجاهر یک انسان است؛ ارائه خدمات به مراکز ترک اعتیاد به ارتقای سلامت روانی اجتماعی شهر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار جهانی ۲۸۰ میلیون مصرف کننده مواد مخدر در سراسر جهان وجود دارد که تا سال ۲۰۳۰ افزایش ۲۲ درصد خواهد داشت، افزود: شیوع اعتیاد در ایران ۲.۵ درصد، و در استان اصفهان ۲.۴ درصد است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان، سن اعتیاد را بین ۱۸ تا ۶۴ سال اعلام کرد و افزود: در استان اصفهان ۱۲۰ هزار معتاد وجود دارد، همچنین اگر جمعیت گلپایگان ۱۰۰ هزار نفر باشد سه تا شش هزار نفر معتاد در گلپایگان وجود دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه شش مرکز مشاوره در شهرستان گلپایگان وجود دارد، افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های نیازمند رایگان است، متأسفانه در ایران به دلیل مشکلات اقتصادی و غیره ۳۰ تا ۳۵ درصد افراد جامعه مشکل روانی دارند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه غربالگری اضطراب کودکان پنج تا شش سال، افزود: خانواده‌ها با مراجعه به سامانه غربالگری و ثبت کد ملی کودکان و پاسخ به سوالات، می‌توانند از وضعیت اضطراب کودکان خود مطلع شوند، که در صورت نیاز برای درمان به مرکز مشاوره بهزیستی مراجعه کنند، ریشه تمام ناهنجاری‌ها اضطراب است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره تسنیم در گلپایگان، گفت: سال ۱۴۰۱ در شهرستان گلپایگان ۱۳.۵ درصد سازش زوجین متقاضی طلاق را داشتیم.

ابراهیمی با اشاره به حوزه پیشگیری از معلولیت، گفت: در استان اصفهان سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۲۵۰ کودک سه تا شش سال غربالگری بینایی شدند که از این تعداد ۷۲۷ کودک مشکوک تحت درمان قرار گرفتند، شاخصه امسال در طرح غربالگری بینایی ۲۵۰ هزار کودک است.

وی افزود: سال گذشته ۵۱ هزار نوزاد و کودک سه تا پنج سال در استان اصفهان غربالگری شنوایی شدند که ۲۷ کودک مشکوک شناسایی شدند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: در شهرستان گلپایگان، افراد دارای فرزند معلول و یا سابقه مادرزادی می‌توانند از خدمات مرکز آزمایش ژنتیک دکتر فتوت استفاده کنند.

کد خبر 588970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.