زندگی و ایثارگری شهدا با ابزار هنر معرفی شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زندگی و فداکاری و ایثارگری شهدا باید با ابزار هنر به جامعه معرفی شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از «ایثار»،سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای مدافع سلامت و تبریک عید غدیر خم، اظهار کرد: اعتبار این همایش به خاطر جمعی از مردم غیرت مند کشور است که غیرت و ازخودگذشتگی خود را نشان دادند.

وی افزود: جمعی از شیرمردان و شیر زنان در عرصه‌ای که ملت نیاز به کمک و فداکاری داشتند از جان خود گذشتند و این عزیزان با وجود اینکه ابعاد این بیماری شناخته نشده بود و راه پیشگیری و درمان این بیماری فراهم نبود؛ با احساس مسئولیت فداکاری کردند و در کنار افرادی که نیاز به کمک داشتند ایستادند.

تاکید بر قدرشناسی از مدافعان سلامت

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه بر همه مسئولان بایدقدرشناس مدافعان سلامت باشند، گفت: اگر شکرگزار و سپاسگزار این فداکاری نباشیم از این نعمت محروم خواهیم شد و اگر صحنه دیگری مثل دفاع مقدس به وجود بیاید این فداکاری‌ها را شاهد نخواهیم بود.
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: شهدای ما نیاز به برگزاری این مراسم‌ها ندارند زیرا آنها غرق رحمت الهی هستند و خداوند مزد آنها را داده است. جامعه نیاز به قهرمان و حماسه دارد و ما باید حماسه و قهرمانی شهدا را نشان دهیم تا این اسطوره‌ها چراغ راهنما و راهگشای آینده باشند.

شهدا قلبی به عظمت یک ملت داشتند

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بسیاری از شهدا هرچند گمنام اما قهرمان بودند، ادامه داد: افراد مشهور اندکی بین شهدا وجود دارند و عمده آنها در قبل از شهادت گمنام بودند. شهدا قلبی به عظمت یک ملت داشتند که برای آنها دلسوزی و فداکاری کردند.

معاون رئیس جمهور ضمن تشکر و قدردانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تأکید بر ضرورت ثبت خاطرات و زندگی شهدا گفت: این چهره‌ها باید با ابزار هنر به جامعه معرفی شوند. ما در حوزه شهدای دفاع مقدس کارهایی انجام دادیم اما کافی نیست و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد زیرا اگر ملتی تاریخ خود را ننویسد دیگران با تحریف آن را خواهند نوشت.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، گفت: خداوند علو درجات و صبر به خانواده شهدا عطا فرماید و امیدوارم در این مسیر از خدمتگزاران آنها باشیم.

دانشجویان پزشکی شهدای مدافع سلامت را الگو قرار دهند

حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به ازخودگذشتگی شهدای مدافع سلامت در مقابله با ویروس کرونا گفت: گرامیداشت و تجلیل شهدا امر مهمی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد و برای همین ایشان در کتاب‌های شهدا تقریظ داشته‌اند. شهدای مدافع سلامت فرصتی هستند که دانشجویان پزشکی می‌توانند آنها را الگو قرار دهند و اگر این امر را جدی بگیرند کار آنها تضمین شده است.

امضای تفاهمنامه بنیاد شهید و وزارت بهداشت

در این مراسم تفاهمنامه‌ای به منظور حمایت‌های معنوی بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید. همچنین با آغاز فعالیت بنیاد «روایت شهدای مدافع سلامت» به عنوان مرجع خاطرات و آثار شهدای سلامت از پایگاه اطلاع‌رسانی آیه‌های سپید با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

تجلیل از مدافعان سلامت

در پایان این مراسم از جمعی از مدافعان سلامت و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجلیل شد.

کد خبر 588964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.