خواسته‌های جامعه کارگری و بازنشستگان با وجود همه مشکلات محقق شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با اشاره به چالش‌هایی در تامین نقدینگی گفت: در این شرایط اقتصادی واجتماعی یک میلیون بیمه‌شده جدید به اقشار تحت پوشش سازمان اضافه شد و امکان افزایش بیشتر تعداد بیمه‌شدگان وجود دارد و می‌توان خواسته‌ها و نظرات جامعه کارگری و بازنشستگان را یک‌به‌یک بررسی و محقق کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در هفتمین روز از هفته تأمین اجتماعی در دیدار با نمایندگان شرکای اجتماعی در جلسه‌ای با حضور نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان، کارگران و کارفرمایان به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی و در آستانه عید غدیر اظهار کرد: تأمین اجتماعی در تحقق عدالت اجتماعی که آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است، نقش بسیار مهمی دارد. عید غدیر که در امتداد تحقق عدالت است؛ از این منظر باید در حکمرانی تأمین‌اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. تأمین‌اجتماعی نیز که یکی از مؤلفه‌های برپایی عدالت اجتماعی است و در حکمرانی دینی مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی با این نگاه اهمیت مضاعف پیدا می‌کند و ما در مسیر عدالت و ولایت باید برای خدمت به مردم و عمل به تکلیف، شب را از روز نشناسیم، افزود: شرکای اجتماعی برای سازمان تأمین‌اجتماعی اهمیت ویژه دارند. گفت‌وگو با شرکای اجتماعی را برای خود مغتنم می‌دانیم و از نظرات این افراد استفاده می‌کنیم. حکمرانی مطلوب تأمین‌اجتماعی بدون تعامل با شرکای اجتماعی ممکن نیست. در کنار توجه به مطالبات و نظرات شرکای اجتماعی، نقش حاکمیتی نیز در مدیریت تأمین‌اجتماعی باید همواره مورد توجه قرار گیرد و تعامل مناسب با دولت برای تأمین‌اجتماعی اهمیت بسیار بالایی دارد.

موسوی با بیان اینکه راهبرد مدیریتی تأمین‌اجتماعی را از ابتدای کار بر محور تحول، تحقق عدالت و اعتماد افزایی ترسیم کردیم، ادامه داد: اولویت ما این بوده و هست که حق را به صاحب آن برسانیم. در حوزه تأمین‌اجتماعی باید از نگاه بخشی فاصله بگیریم و متناسب با تحولات پیرامونی، تحول را در تأمین‌اجتماعی ایجاد کنیم. امروز نیاز به اصلاحات بنیادین در تأمین‌اجتماعی بدیهی است. در طول تاریخ فعالیت سازمان، آنجا که از محاسبات بیمه‌ای فاصله گرفته‌ایم، ضربه خورده‌ایم و همه این مسائل در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، ضمن نقطه‌زنی دقیق چالش‌ها، راهبردهای حل چالش‌ها نیز ترسیم شده است، افزود: باید به فهم مشترک از شرایط سازمان تأمین‌اجتماعی برسیم و اقتضائات محیط پیرامونی را مورد توجه قرار دهیم و از مداخلات غیرحرفه‌ای در مسائل سازمان جلوگیری کنیم. در سه‌جانبه‌گرایی باید نقطه تعادل را پیدا کنیم و مسائل سازمان را با توجه به نگاه و منافع کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان مورد توجه قرار دهیم. در سیاست‌های ابلاغی، چالش‌های درونی و پیرامونی نظام رفاه و تأمین‌اجتماعی نقطه‌زنی شده و در کنار آن راهکارهای عبور از چالش‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اقدامات مؤثر صورت‌گرفته در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای گفت: دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی حاصل تلاش همکاران در شعب، مراکز درمانی و مراکز اقتصادی است و از همه این افراد تشکر می‌کنیم. انتظار داریم که این جلسات هم‌اندیشی تداوم داشته باشد و شرکای اجتماعی در تصمیم‌سازی‌ها حضور جدی‌تری داشته باشند و امیدوارم این جلسات زمینه‌ساز تعامل جدی و واقعی با شرکای اجتماعی باشد.

احمد اسفندیاری معاون فرهنگی اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه گفت: به دنبال اطلاع از نظرات شرکای اجتماعی و استفاده از نظرات این عزیزان در مسائل مختلف سازمان هستیم و برای تحقق این هدف ارتباط مداوم با شرکای اجتماعی را دنبال می‌کنیم. از حضور شرکای اجتماعی در این جلسه تشکر می‌کنیم و از نظرات عزیزان استفاده خواهیم کرد.

حمیدرضا سیفی عضو هیأت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و عضو هیأت‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران گفت: کارفرمایان، سرداران جنگ اقتصادی هستند و سازمان تأمین‌اجتماعی اولین و مهم‌ترین نهادی است که می‌تواند از اقتصاد مقاومتی حمایت کند. شرکای اجتماعی باید در این سازمان نقش پررنگ‌تری داشته باشند و مشارکت شرکای اجتماعی باید فراتر از نقش‌های تشریفاتی باشد. کارفرما و بنگاه اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی است و نگاه واقعی به شرکای اجتماعی باید در سازمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه باشد. اگر از ظرفیت شرکای اجتماعی استفاده کنید، سازمان تأمین‌اجتماعی نیز بیشترین سود را خواهد برد در کنار آن قانون و منطق نیز حکم می‌کند که از ظرفیت شرکای اجتماعی استفاده شود.

عیدی بازنشستگان در عید غدیر رفع مشکل افزایش حقوق در دولت و مجلس باشد

علی‌اصغر بیات عضو هیئت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی، گفت: کانون‌های بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و ۳۵۰ کانون بازنشستگان در شهرهای سراسر کشور مطالبات و موضوعات بازنشستگان را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنند و هرگز از مرز قانون عبور نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: از سازمان تأمین‌اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به وظایف خود عمل کردند تشکر می‌کنیم و امیدواریم عیدی ما بازنشستگان در عید غدیر رفع مشکل افزایش حقوق در دولت و مجلس باشد. تعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با کانون عالی بازنشستگان در وضع مطلوب است و ما با سازمان در همه مسائل بازنشستگان مشورت می‌کنیم. در همه مسائل از وام بازنشستگان، بیمه تکمیلی و سفرهای زیارتی همکاری خوبی داریم.

اولیا علی‌بیگی عضو هیئت‌امنای تأمین‌اجتماعی و رئیس کانون شوراهای اسلامی کار نیز در این جلسه گفت: در تصمیم‌گیری‌ها باید همواره نظرات و نقش مردم را در همه امور کشور مورد توجه قرار دهیم و نقش مردم را نباید نادیده بگیریم. توقع داریم که تأمین‌اجتماعی که با اندوخته کارگران و بازنشستگان شکل گرفته است، نظرات بازنشستگان و کارگران در اجرا و عمل، لحاظ شود و دولتها به نظرات کارگران به معنای واقعی توجه داشته باشند. جا دارد که شرکای اجتماعی در تدوین برنامه‌های عملیاتی سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی همکاری داشته باشند.

وصول ۷۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان

عضو هیأت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و رئیس هیأت‌مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران گفت: سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی سند ارزشمندی است و توقع و انتظار ما این است که در تدوین اسناد اجرایی آن مشارکت داشته باشیم.

سیدمحمد یاراحمدیان تصریح کرد: تسویه بدهی تأمین‌اجتماعی به بانک رفاه کار ارزشمندی است که از این اقدام شایسته تشکر می‌کنیم. در ابتدای شروع به کار مدیریت جدید تأمین اجتماعی دغدغه جدی برای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان وجود داشت. شاهد بودیم که در این مدت حقوق بازنشستگان بدون هیچ‌گونه تأخیری پرداخت شده و حتی بدهی بانکی سازمان نیز تسویه شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران عامل سازمان میزان موفقیت آنان در وصول مطالبات از دولت است که در سال گذشته با پیگیری مجدانه مدیریت سازمان تأمین اجتماعی ۷۶ هزار میلیارد تومان در قالب سهام شرکت‌های دولتی دریافت شد.

یاراحمدیان افزود: شاهد بودیم که در روزهای پایانی سال میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت سهام شرکت‌های سودآور تلاش فراوانی کرد و موفقیت ارزشمندی در این زمینه حاصل شد. در سال جاری نیز ظرفیت دریافت ۹۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه پیش‌بینی شده است و امیدواریم مدیریت سازمان از این ظرفیت برای دریافت منابع و سهام سودآور به بهترین نحو استفاده کند.

محمدباقر مجتبایی دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: تأمین‌اجتماعی مدیریت تعارضات را بر عهده دارد و حفظ حقوق کارگران در کنار حمایت از بنگاه‌ها و تداوم رونق تولید در تأمین‌اجتماعی به صورت همزمان باید حفظ شود. کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی هستند. شریک اجتماعی باید به معنای واقعی شریک باشد و در تصمیم‌گیری‌های اساسی مشارکت داشته باشد. برنامه هفتم توسعه در حال طراحی است و باید همه خواسته‌ها و مطالبات جامعه کارگری در این برنامه به قانون تبدیل شود.

کد خبر 588957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.