تاثیر دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا بر مبتلایان به لوپوس

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری کرونا در میان افراد مبتلا به لوپوس که دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، به نصف کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لوپوس باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن به خود، ازجمله بافت‌های سالم به ویژه مفاصل و پوست حمله کند. درمان این بیماری شامل مصرف داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی مانند استروئیدها است که علائم را کنترل می‌کند، اما بیماران را در معرض ابتلاء به ویروس‌هایی مانند کووید قرار می‌دهد.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا بر مبتلایان به بیماری لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE) مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۶۳ مرد و زن کاملاً واکسینه شده تحت درمان به دلیل بیماری لوپوس را مورد ارزیابی قرار دادند. ۱۲۵ نفر از آن‌ها دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا را دریافت کرده بودند، همه افراد حداقل به مدت شش ماه مورد پیگیری قرار گرفتند.

در نهایت ۴۴ بیمار مبتلا به لوپوس واکسینه شده دچار عفونت‌های شدید شده بودند و دو نفر در بیمارستان بستری شدند. در میان مبتلایان به عفونت کرونا، ۲۲ درصد دوز تقویت‌کننده دریافت کرده بودند؛ در حالی که ۴۲ درصد دوز یادآور را تزریق نکرده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا از افراد مبتلا به لوپوس در برابر نوع شدید بیماری کرونا محافظت می‌کند.

کد خبر 588946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.