توسعه رشته علوم ارتباطات و مدیریت رسانه در استان اصفهان

رئیس شورای نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در اصفهان گفت: سال ۹۴ نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان تشکیل شد که از مهمترین دستاوردهای این انجمن ایجاد همدلی و هم‌گرایی بین تشکل‌های روابط عمومی استان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمجید میرپویا عصر امروز _شنبه، بیست‌و ششم تیرماه_ در جشن ملی ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: امروزه ارتباطات نقش مهمی در پیشرفت جامعه ایفا می‌کند ضمن اینکه روابط عمومی حلقه ارتباطی مردم با سازمان‌ها است. هر چه این حلقه گسترده‌تر باشد نقش مهمی در ارتقای اطلاع رسانی جامعه دارد.

وی ادامه داد: از سال ۹۴ نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان تشکیل شد که مهمترین دستاوردهای این انجمن در استان، ایحاد همدلی و هم گرایی بین تشکل‌های روابط عمومی استان بود. حدود ۱۰ همایشی ملی و ۱۰ همایش استانی از سال ۹۴ تا ۹۸ در استان توسط این انجمن برگزار شد همچنین در دوران کرونا ۶۰ وبینار آموزشی توسط انجمن روابط عمومی در استان اصفهان برگزار شد و در کنار این موارد این انجمن دستاوردهای بزرگی برای ارتقای روابط عمومی‌ها اداره‌های دولتی و خصوصی در استان اصفهان داشته است.

عباس زمانی، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه دانش پژوهان در ادامه این مراسم اظهار کرد: در گذشته دانشجویان و علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی رشته علوم ارتباطات مجبور بودند به استان‌های دیگر به غیر از استان اصفهان تحصیل کنند که خوشبختانه در ساله ۹۸ رشته علوم ارتباطات اجتماعی در مقطع ارشد توسط دانشگاه دانش پژوهان پیش رو آورده شد.

وی افزود: در کشور ۱۲ دانشگاه دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی و ۱۴ دانشگاه آزاد اسلامی رشته علوم ارتباطات را دارد که استان اصفهان در سه سال اخیر توانست این رشته را با مجوز وزارت علوم راه اندازی کند. همچنین رشته مدیریت رسانه با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولین استان در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در استان اصفهان و جنوب کشور راه اندازی شد که امسال اولین جذب دانشجویان این رشته صورت می‌گیرد. ذکر این نکته ضروری است که در کشور فقط ۱۲ دانشگاه رشته مدیریت رسانه را دارند.

نایب رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان با تشریح چرایی خروجی ضعیف برخی روابط عمومی‌های دستگاه‌ها، تصریح کرد: روابط عمومی در تئوری‌های جدید علوم ارتباطات نقش پررنگ دارد اما در مکتب کلاسیک روابط عمومی جایگاهی ندارد که در مکتب انسانی این مرز برای روابط عمومی مشخص و جایگاه بهتری پیدا کرد.

وی ادامه داد: در اواخر قرن بیستم شاهد روی کارآمدن مکتب نمادین تفسیری هستیم در این مکتب برای سازمان‌ها مسئولیت اجتماعی مشخص شده است که عهده اصلی آن را روابط عمومی‌ها می‌دانند. مکتب بعدی، مکتب پست مدرن است، این مکتب ساختار و قواعد پذیرفته شده در سازمان‌ها را به چالش می‌کشد که در اینجا روابط عمومی ساختار جدید متناسب با این سبک را باید تبیین کنند.

زمانی تاکید کرد: هر مدیری بر اساس نگاه و مکتبی که در ذهن دارد، به واحد روابط عمومی خود اهمیت می‌دهد، پس می‌توان گفت مدیر یک مجموعه باعث تعالی یا سقوط یک روابط عمومی می‌شود.

کد خبر 588919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.