حفظ جلوه‌های بصری چهارباغ با پیاده‌راه شدن آن

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام شهرهای تاریخی و بزرگ بخش‌های تاریخی شهر خود را به شکل پیاده‌راه در اختیار مردم قرار دادند تا جلوه‌های بصری بهتری را ایجاد کنند و اثرات و بناهای تاریخی در آن مسیر حفظ شود.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره اهمیت محور تاریخی چهارباغ، اظهار کرد: گذر فرهنگی و تاریخی چهارباغ از دیرباز و از اواسط فعالیت دوره سوم شورای اسلامی شهر اصفهان مورد توجه قرار گرفت و موضوع اصلی نیز این بود که بحث مربوط به دولت‌خانه صفوی احیا شود و یکی از محورها در این مورد چهارباغ بود.

وی با بیان اینکه پیاده‌راه شدن این مسیر با توجه به ویژگی تاریخی این گذر از همان موقع مطرح شد و مورد مطالعه قرار گرفت، ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم در مورد این گذر فرهنگی انجام شد و از همان زمان اقدامات عملیاتی و عمرانی این محور شروع شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی که در آن موقع انجام شد موضوع بدنه‌سازی شرق چهارباغ بود که در شرایط کنونی می‌بینیم این کار انجام شده است، همچنین فرهنگ‌سازی قرار گرفتن این مسیر به شکل پیاده‌راه در اختیار مردم از همان موقع انجام شد و آمادگی‌های لازم برای این منظور کسب شد.

ضرورت تشکیل شورای عالی چهارباغ برای پیگیری و بررسی بهتر امور

وی خاطرنشان کرد: به دنبال آن اقدامات عمرانی در سطح چهارباغ انجام شد و با تکمیل کف‌سازی چهارباغ سرعت کار بیشتر شد تا در شرایط فعلی این مجموعه به شکل کنونی مورد استفاده شهروندان قرار بگیرد.

قربانی با تاکید بر اینکه پیاده‌راه شدن بعضی از محورها در شهرهای تاریخی یک امر عادی است، گفت: تمام شهرهای تاریخی و بزرگ بخش‌های تاریخی شهر خود را به شکل پیاده‌راه در اختیار مردم قرار دادند تا جلوه‌های بصری بهتری را ایجاد کند و اثرات و بناهای تاریخی در آن مسیر حفظ شود، اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نبود و دغدغه‌های مربوط به اصناف مورد بررسی جدی قرار گرفت، حتی مسائل مربوط به اینکه اصناف بتوانند مشکلات مربوط به بارگیری و باراندازی خود را به آسانی انجام دهند، مد نظر بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: دسترسی‌های چهارباغ مورد مطالعه قرار گرفت و اقدامات بسیار خوبی انجام شد و در حال حاضر چهارباغ یک مجموعه منحصربه‌فرد در کل کشور است که ویژگی‌هایی که مربوط به خود را دارد.

وی تصریح کرد: برای بهتر اداره شدن این مجموعه و جلوگیری از مسائلی که ممکن است به دنبال داشته باشد بحث پیاده‌راه شدن برای صنوف و بعضی از اهالی محل و رسیدگی بهتر به وضعیت عمرانی چهارباغ یک شورای عالی پیش‌بینی شده است، محوریت این اقدام با مجموعه شهرداری اصفهان است، اما با توجه به اینکه این مجموعه یک مجموعه فرهنگی است تمام نهادهای مربوطه در این مجموعه حضور فعال دارند تا مباحث دقیق‌تر بررسی و پیگیری شود.

کد خبر 588859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.