واکنش عضو شورای شهر تهران به اعتراض فرمانداری درباره استخدام نیروی انسانی در شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرمانداری در نامه‌ای اعلام کرده که مصوبه الزام شهرداری تهران در استفاده از نیروی انسانی موجود واجد شرایط در پست‌های مدیریتی و کارشناسی مغایر با مواد قانون تشکیلات و وظایف شوراها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی امروز _یک‌شنبه بیست و ششم تیرماه_ با اشاره به نامه اعتراض فرمانداری تهران، اظهار کرد: فرمانداری در نامه‌ای اعلام کرده که مصوبه الزام شهرداری تهران در استفاده از نیروی انسانی موجود واجد شرایط در پست‌های مدیریتی و کارشناسی مغایر با مواد قانون تشکیلات و وظایف شوراها است.

وی با بیان اینکه فرمانداری اعلام کرده که شورای اسلامی شهر نمی‌تواند در عزل و نصب‌های شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه آنها دخالت کند یا دستور دهد، ادامه داد: در این مصوبه در عزل و نصب‌ها دخالتی نکردیم، بلکه اعلام داشتیم بر اساس قانون و بر اساس ماده ۲۰ آئین نامه استخدامی شهرداری در صورتی که نیروی انسانی واجد شرایط در شهرداری نباشد، می‌توانند در صورت موافقت کمیته انتصابات از خارج از شهرداری نیروی انسانی تأمین کنند و بر همین اساس معتقد هستیم که باید بر مصوبه خود در شورای اسلامی شهر اصرار کنیم.

استفاده از نیروی انسانی شهرداری در اولویت است

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص لزوم استفاده از نیروی انسانی داخل شهرداری، اظهار کرد: این مصوبه خلاف قانون نیست و تنها یک سیاست گذاری است که به شهرداری اعلام کردیم از بیرون از شهرداری در صورتی که نیروی انسانی مورد نیاز در داخل شهرداری باشد، نمی‌تواند نیرو بیاورد.

به گزارش ایمنا، در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر مصوبه خود در مورد الزام شهرداری تهران در استفاده از نیروی انسانی موجود واجد شرایط در پست‌های مدیریتی و کارشناسی تأکید کردند و پاسخ به نامه فرمانداری با ۱۸ رأی به تصویب رسید.

کد خبر 588858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.