بهره‌گیری از صداسنج‌ها برای نظارت بر آلودگی صوتی در بارسلونا

داده‌های حاصل از نصب صداسنج‌ها در سراسر بارسلونا، پایتخت کاتالونیا در اسپانیا، مدیران را قادر می‌کند مناطقی را با بالاترین سطح آلودگی صوتی شناسایی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نصب صداسنج‌های جدید در بعضی از مناطق پرتردد بارسلونا، مدیران را قادر می‌کند نقاطی با بیشترین آلودگی صوتی را شناسایی کنند و به اعمال اقداماتی کارآمد برای کاهش آن بپردازند. این صداسنج‌ها از طریق ضبط اصوات در فضاهای عمومی، به ویژه خیابان‌ها و میدان‌های سراسر شهر، امکان تجزیه و تحلیل سطح آلودگی صوتی در هر منطقه را برای مدیران شهر فراهم می‌آورد. پیش از این نیز، ضبط میزان آلودگی صوتی در سه منطقه شهری به طور آزمایشی پیاده شد که نتایج حاکی از افزایش صدا هنگام شب بود. شهروندان ساکنان این مناطق نیز بارها از افزایش سروصدا در شب حاکی شده و از کاهش رفاه خود خبر داده بودند.

اثرات مثبت کاهش آلودگی صوتی بر سلامت

گروهی از محققان بارسلونایی پس از انجام مطالعات متعدد به این نتیجه رسیدند که آلودگی صوتی در پایتخت کاتالونیا پس از آلودگی هوا، بیشترین اثر منفی را بر سلامت شهروندان به جا گذاشته و به طور ویژه‌ای رفاه روانی آن‌ها را کاهش داده است. در تحقیقات انجام شده، بعضی از مناطق شهر به عنوان مکان‌هایی با بیشترین آلودگی صوتی در شب شناخته شد و همین امر، مدیران را به اعمال اقدامات جدید برای کاهش اثرات آن سوق داد.

بهره‌گیری از صداسنج‌ها برای نظارت بر آلودگی صوتی در بارسلونا

برنامه‌ریزان بارسلونا پس از انجام مرحله آزمایشی شناسایی مناطقی با بیشترین آلودگی صوتی، تصمیم گرفته‌اند تا سال ۲۰۲۳، از طریق نصب صداسنج‌ها در سراسر شهر، مناطق پر سروصدا را شناسایی کنند و به کاهش سطح اصوات در آن‌ها بپردازند. به ویژه، کاهش آلودگی صوتی هنگام شب در رأس اهداف آن‌ها خواهد بود چراکه اثرات منفی زیادی بر روان شهروندان به جا گذاشته است.

کد خبر 588796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.