۴۰ درصد بودجه شهرداری شیراز از محل عوارض است

شهردار شیراز گفت: حدود ۴۰ درصد از کل بودجه شهرداری این کلان‌شهر از محل عوارض محقق می‌‎شود و رقمی بالغ بر شش هزار میلیارد تومان از بودجه امسال مربوط به عوارض است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سیداحسان اصنافی اظهار کرد: شهرداری‌ها دارای درآمد هستند و انجام تمام امور شهر از طریق عوارضی است که شهروندان پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه عوارض به دو شکل مستقیم (قبض‌های عوارض نوسازی و ساخت ساختمان) و غیرمستقیم با وصول عوارض صنعتی و ارزش‌افزوده توسط اداره دارایی به شهرداری واریز می‌شود، ادامه داد: شهرداری یکی از محدود اداراتی است که شهروندان می‌توانند نتیجه هر هزینه‌ای را که پرداخت می‌کنند، مستقیم مشاهده کنند.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه حدود ۴۰ درصد از کل بودجه شهرداری شیراز را عوارض تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: بودجه امسال شیراز برابر با ۱۵ هزار میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان است که رقمی بالغ بر شش هزار میلیارد تومان آن را عوارض تشکیل داده است.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگ شهری در بخش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در راستای ترویج شعائر دینی، پروژه‌هایی در دستور کار معاونت فرهنگی شهرداری این کلان‌شهر قرار گرفته است و فضاسازی محیطی در مناسبت‌ها، تقویت فعالیت فرهنگسراها، برنامه‌های زیرساختی حوزه خانواده، راه‌اندازی مجموعه باغ‌های بانوان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود و مسجدمحوری از جمله این برنامه‌ها است.

اصنافی افزود: یکی از دستاوردهای مجموعه شورا و شهرداری شیراز در دوره جدید مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل، نزدیک شدن خط دو مترو به مسافرگیری است که در شمال غرب شیراز نیز با تحولاتی همچون بهره‌برداری کامل بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی روبه‌رو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی پروژه ساماندهی محدوده شهرک گویم در دو سال آینده به نتیجه خواهد رسید، تصریح کرد: احداث بزرگراه ۵۵ متری ضلع جنوبی شهرک حافظ از دیگر پروژه‌های شهرداری است که شهروندان می‌توانند از طریق بزرگراه آیت‌الله حسینی‌الهاشمی به این بزرگراه وارد شوند.

کد خبر 588793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.