مرکز مطالعات شهرداری باید راهکارهای اصولی ارائه دهد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مرکز مطالعات یک مرکز صرف دانشگاهی نیست و مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهرداری تهران مرکزی است که باید راهکارهای علمی، دقیق، اصولی برای برداشتن باری از دوش شهروندان یا رفع مشکلی در شهرداری ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _یکشنبه، بیست‌وششم تیرماه_ در هفتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران ضمن تبریک عید غدیرخم، اظهار کرد: عنوان دستور جلسه رونمایی از طرح پرتال جامع مدیریت شهری ایران بود، اما پیوست دستور یک گزارش ۷۰ صفحه‌ای از مرکز مطالعات بود و نشان می‌داد برنامه امسال مرکز مطالعات در حوزه‌های مختلف چیست؟ فکر کردیم قرار است آن دستور در این جلسه مطرح شود و به نظرم اولویت آن بسیار بالاتر از این رونمایی بود.

وی ادامه داد: در این پیوست روند گذشته مرکز، ساختار مرکز، حجم انبوهی از نیروی انسانی که در مرکز مطالعات هستند، تمام قراردادهایی که به بیرون واگذار شده و میزان کاربست مطالعاتی که طی حداقل یک دهه اخیر در مرکز مطالعات انجام شده و اینکه چند مورد آن به اجرا رسیده است، ارائه شده بود، اما این پیوست در دستور امروز نبود و علت این که چرا نبوده است را نمی‌دانم و پیشنهاد می‌کنم رئیس مرکز مطالعات شهرداری درباره این موضوعات گزارش دهد تا بدانیم که آیا قرار است همان روند گذشته مرکز مطالعات ادامه یابد یا با رویکردی جدید و خلاقانه در راستای رفع مشکلی از شهر یا شهرداری ادامه کار می‌دهد؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مرکز مطالعات یک مرکز پژوهشی و صرف دانشگاهی نیست، از این مراکز در کشور کم نداریم و مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهرداری تهران مرکزی است که باید راهکارهای علمی، دقیق، اصولی برای برداشتن باری از دوش شهروندان یا رفع مشکلی در شهرداری ارائه دهد.

وی افزود: در مدت ۹ ماهی که در شورای اسلامی شهر بودیم، سه یا چهار بار بسته‌های بزرگ کتاب از مرکز مطالعات که عملکرد گذشته بوده، به دست ما رسیده است و تنها روی جلد کتاب را خواندیم و آن را در کتابخانه گذاشتیم، این اقدامی است که مطمئن هستم، تمام اعضای شورای اسلامی شهر انجام دادند. به اشتراک گذاشتن مطالعات اقدام ارزشمندی است، اما درد ما به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر، خود مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهرداری تهران است. آیا قرار است روند دو دهه گذشته ادامه یابد یا قرار است انقلابی اتفاق بیفتد؟ باید در زمان مناسب گزارشی از این موضوع در صحن شورای اسلامی شهر ارائه شود.

کد خبر 588788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.