ضرورت تحقق حمل‌ونقل کرامت‌محور در شورای ششم مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از شعارهای محوری شورای ششم، تحقق حمل‌ونقل کرامت‌محور در مشهدالرضا (ع) است و خدمات در این حوزه باید به نحوی شکل گیرد که کرامت عمومی حفظ شود.

ایمان فرهمندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر دو وظیفه سیاست‌گذاری در حوزه مدیریت شهری و نظارت بر عملکرد شهرداری را دارد، اظهار کرد: یکی از محورهای کمتر مورد توجه قرار گرفته در ادوار شورای اسلامی شهر، فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی در حوزه خط مشی‌گذاری است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر راهبردها و مسیرهای حرکتی برای شهرداری تعیین شده، اما خلاء پژوهش‌های راهبردی و کلان به ویژه در حوزه حمل‌ونقل محسوس بوده است، افزود: همین امر باعث شد شورای ششم شهر مشهد برای اولین بار کارگروه «خط‌مشی‌گذاری» حوزه حمل‌ونقل و ترافیک را تشکیل دهد تا در مسیر مشخص برای رسیدن به اهداف کلان تصمیم‌گیری شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از محورهای مد نظر کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اعمال نگاه کلان به مسئله عدالت در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری است، اگر مسائل اساسی شهر را فهرست کنیم، یکی از مهم‌ترین مسائل، حاشیه‌نشینی و توزیع نکردن متوازن امکانات در این پهنه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شعارهای محوری شورای ششم شهر مشهد، تحقق حمل‌ونقل کرامت‌محور در مشهدالرضا (ع) است و خدمات در این حوزه باید به نحوی شکل گیرد که کرامت عمومی حفظ شود.

فرهمندی با تاکید بر اینکه این موضوع توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد مورد توجه بوده است، گفت: در این دوره سعی کرده‌ایم که سطح فعالیت مرکز پژوهش‌ها را در سطح سیاست‌گذاری تعریف کنیم و بنایی برای ورود به حوزه اجرا نداریم، مازاد پژوهش‌های اجرایی شهرداری نباید به عهده مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

وی در خصوص بررسی و تحلیل شکاف سیاست‌گذاری‌های مربوط به عدالت در حمل‌ونقل شهری مشهد در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: در این طرح به دنبال احصای وضعیت مطلوب در حوزه عدالت حمل‌ونقل و ترافیک و روشن شدن مسیر برای دستیابی به اهداف در این حوزه هستیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: طرح‌های پژوهشی باید منتج به خروجی مؤثر شود تا در گام بعد، در قالب طرح و لایحه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر به رأی گذاشته شود و موجب از بین رفتن شکاف عدالت و تحقق شرایط مطلوب شود.

کد خبر 588782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.