لزوم بازنگری طرح جامع و تفصیلی نوشهر

شهردار نوشهر، به تعویق افتادن بازنگری طرح جامع و تفصیلی نوشهر را از مشکلات مهم این شهر عنوان کرد و گفت: یکی از آرزوهای دیرینه شهروندان نوشهری، بازنگری این دو طرح شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی شیرینی‌همپا امروز _یکشنبه بیست‌وششم تیرماه_ در نشست خبری مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نوشهر، اظهار کرد: بازنگری طرح جامع و تفصیلی نوشهر با پیگیری معاون عمرانی و مدیرکل شهری استانداری مازندران انجام می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح تکلیف املاک شهروندان که وضعیت آن نامشخص بود، مشخص می‌شود.

شهردار نوشهر با اشاره به اهمیت کمیسیون ماده ۱۰۰، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۲ پرونده ماده ۱۰۰ داشتیم که این نشان از نظارت دقیق ما در شهرداری و شورای اسلامی شهر نوشهر دارد.

شیرینی‌همپا با بیان اینکه شهرداری نوشهر را با بدهی بیش از ۳۰ میلیارد تومانی تحویل گرفتم، ادامه داد: در آن زمان تنها ۱۲ میلیارد تومان نقدینگی برای شهرداری مانده بود.

ظرفیت کارخانه زباله‌سوز نوشهر ۲۰۰ تن در روز است

وی با اشاره به آخرین روند فعالیت کارخانه زباله‌سوز نوشهر، تصریح کرد: ظرفیت زباله‌سوزی این کارخانه روزانه ۲۰۰ تن است که باید به صورت روزانه به کارخانه تزریق شود تا هشت ساعت فعالیت مفید داشته باشد و بتواند سه مگاوات برق تولید کند؛ این میزان تولید هم برای کارخانه استفاده می‌شود و هم با فروش به شرکت توانیر می‌تواند منبع درآمد خوبی برای شهرداری باشد.

شهردار نوشهر تاکید کرد: زباله‌های تولیدی نوشهر روزانه ۷۰ تن است و در بخش مرکزی به ۱۲۰ تن نیز می‌رسد درحالی‌که ظرفیت زباله‌سوز ۲۰۰ تن است؛ بنابراین رایزنی‌هایی با بعضی شهرهای اطراف داشتیم تا میزان زباله کارخانه زباله‌سوز به ۲۰۰ تن در روز برسد.

شیرینی‌همپا به نهضت آسفالت در شهر نوشهر اشاره کرد و ادامه داد: تصمیم گرفتیم نهضت آسفالت را از مناطق کم‌برخوردار نوشهر آغاز کنیم. منطقه پرجمعیت هلستان یکی از مناطقی بود که در طرح بازآفرینی شهری قرار گرفت و برای آسفالت همه معابر آن قیر تخصیص پیدا کرد.

وی گفت: منطقه هلستان از جمله مناطقی است که در اولویت طرح جامع و بازآفرینی شهری قرار دارد و باید توسعه یابد.

راهبرد مشخصی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی داریم

در ادامه رضا رحمتی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی نوشهر با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی از سوی شهرداری و شورای شهر، اظهار کرد: کارگروه متخصص و خبره فرهنگی که اغلب دارای مدارج تحصیلی عالیه هستند را در قالب یک کمیته گرد هم جمع کردیم تا هم‌افزایی بهتری انجام شود.

وی افزود: هدف اصلی ما این است که حال شهروندان خوب باشد، به همین منظور برای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی راهبرد مشخصی را تعریف کرده‌ایم و برای اجرایی شدن آن همت و تلاش مضاعف داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی نوشهر با بیان اینکه مهم‌ترین راهبرد ما یکپارچگی فرهنگی است و بر این اساس تمام برنامه‌های شهرستان به صورت تجمیعی برگزار خواهد شد، گفت: تدوین تقویم فرهنگی شهرستان نوشهر را پیشنهاد کردیم که امیدواریم مورد موافقت مسئولان قرار بگیرد.

کد خبر 588763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.