اهمیت ساماندهی ۴۰۰۰ هکتار بافت فرسوده در پایتخت

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به امکان ساخت یک واحد اضافه در بافت فرسوده، گفت: بافت فرسوده نسبت به گذشته افزایش یافته و به چهار هزار هکتار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه، بیست‌وششم تیرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به امکان ساخت یک واحد اضافه در بافت فرسوده، اظهار کرد: بافت فرسوده نسبت به گذشته افزایش یافته و به چهار هزار هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: در گذشته با توجه به قانون، برای بافت فرسوده امکانی وجود داشت که در بستر آن افراد می‌توانستند به صورت تشویقی یک طبقه اضافه بسازند، اما این اقدام مشکل داشت، زیرا زمین‌ها ریزدانه و ممکن بود که پارکینگ‌ها تأمین نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مخالفت شورای عالی شهرسازی با ساخت یک طبقه اضافه در بافت فرسوده، گفت: اگر دبیر شورای عالی شهرسازی مطرح کرده است که این اقدام مشکل دارد، باید در این خصوص صحبت کند، زیرا این موضوع هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است.

وی افزود: مشکل اصلی تأمین پارکینگ برای بافت فرسوده که ممکن است به وقوع بپیوندد، ناهماهنگی در بازسازی قطعات است، یعنی ممکن است یک ساختمان ساخته شود، اما دیگری این کار را نکند و همین موضوع منجر به این می‌شود که خانه‌ها در اصطلاح، دندانی شود.

چمران تصریح کرد: عقب‌نشینی و هماهنگی نداشتن در ساخت منجر به بروز مشکل پارکینگ و آسان نبودن در تردد می‌شود.

کد خبر 588761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.