تشکیل کمیته علمی مشترک شهرداری تبریز با پارک علم و فناوری

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز گفت: کمیته علمی مشترک این سازمان و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در راستای توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه تشکیل شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب وحیدکیا، اظهار کرد: پارک و علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان هاب کشوری عمل کرده و توانسته است در ارتباطات منطقه‌ای نقش‌آفرینی داشته باشد، از این‌رو همکاری‌های مشترک فنی و تخصصی می‌تواند به رفع نیازهای فنی و تخصصی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز کمک کند.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه ارتباطات بین پارک و علم و فناوری استان و مجموعه شهرداری تبریز، ادامه داد: شهرداری تبریز خدمات خود را در ۶۰ محور به همشهریان ارائه می‌کند، در بسیاری از این خدمات منابع مالی قابل توجهی نیاز است که با ورود عرصه‌های فناوری و علمی به این بخش‌ها در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌توانیم به سمت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به پروژه مترو تبریز به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های شهری و ملی طی سالیان گذشته، افزود: پروژه مترو با توجه به میزان سرمایه و هزینه‌کرد قابل توجه در طی سال‌های متمادی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های استان محسوب می‌شود از این‌رو تلاش ما این است تا با تکیه بر توان علمی متخصصان این سرمایه‌گذاری را بهینه سازیم و شاهد کارایی و بهره‌وری بالای این پروژه باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به دانش و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع نیازهای فناورانه پروژه‌های بزرگ شهری، تصریح کرد: تأمین نیازهای فناورانه پروژه مترو تبریز از داخل کشور در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار دارد.

وحیدکیا با اشاره به آخرین وضعیت عملیات عمرانی در خط یک مترو تبریز، افزود: تصمیم داریم خط یک را به طور کامل تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم و هم‌راستا با این عملیات، فاز یک خط دو را تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال جاری به منظور ادامه عملیات عمرانی خط دو مترو تبریز، نزدیک به دو هزار میلیارد تومان منابع نقدی و غیرنقدی برای احداث تونل، احداث ایستگاه‌ها و هزینه می‌شود.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در بخش تجهیزات و ناوگان نیازمند تجهیزات و فناوری در بخش‌های مختلف هستیم و شرکت‌های فناور متعددی در پارک علم و فناوری در این حوزه‌ها فعال هستند که با توجه به تکثر این شرکت‌ها، امیدواریم همکاری‌های خوبی در این بخش‌ها داشته باشیم.

وی تشکیل کمیته علمی مشترک را آغازی برای همکاری‌های تخصصی دانست و گفت: برگزاری منظم جلسات کمیته علمی و برگزاری رویدادهای مشترک در این همکاری‌ها برجسته‌تر خواهد بود.

رسالت پارک علم و فناوری تبدیل دانش به فناوری و تبدیل علم به ثروت است

عبدالرضا واعظی‌، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این نشست مشترک با اشاره به رسالت‌های این مجموعه، گفت: رسالت پارک علم و فناوری تبدیل دانش به فناوری و تبدیل علم به ثروت است، از این‌رو از همکاری‌های مشترک فناورانه با سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز در راستای برطرف کردن نیازهای این مجموعه حمایت و برای توسعه همکاری‌ها اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای پایان‌نامه‌های کاربردی در بخش‌های مختلف مترو با حمایت‌های سازمان حمل‌ونقل ریلی می‌تواند به ارتباط علم با صنعت و توسعه همکاری‌های مشترک کمک کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ضمن اشاره به عضویت پارک علم و فناوری استان در پیمان شانگهای، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان، به عنوان پل ارتباطی کل کشور با این پیمان بین‌المللی، مفتخر است که نیازهای فناورانه سازمان حمل‌ونقل ریلی را از طریق شرکت‌های داخلی و بین‌المللی پیگیری کرده است و تا حصول مطلوب و مطابق با استانداردهای جهانی تلاش کند.

کد خبر 588755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.