نمایشگاه انگشترهای قلم‌زنی ضامن آهو در کاخ‌موزه نیاوران

سیزدهمین نمایشگاه ضامن آهو با نمایش نفیس‌ترین انگشترهای هنری و معنوی جهان با تکنیک قلم‌زنی سه‌بعدی در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برپا است.

به گزارش ایمنا، سیزدهمین نمایشگاه ضامن آهو با نمایش ۳۰۰ انگشتر قلمزنی که ۴۵ حلقه آن جزو آثار موزه‌ای است و استاد قلم‌زنی علی جنگی آن را خلق کرده، برپا شده است.

نفیس‌ترین انگشتر هنری و معنوی جهان با نام ضامن آهو در ابعاد یک در یک سانتی‌متر طی ۲۸۰۰ ساعت خلق شده و انگشتر نفیس قلم‌زنی شده بین‌الحرمین که ۲۵۰ روز برای خلق آن زمان صرف شده است از جمله آثار فاخر به نمایش گذاشته در نمایشگاه هستند.

علی جنگی، هنرمند قلم‌زنی ۳۷ سال است که در این رشته فعالیت می‌کند. وی قلم‌زنی را از ۹ سالگی نزد پدر آموخت و پس از ۱۵ سال تلاش توانست قلم‌زنی سه بعدی در ابعاد میلی‌متری را که پیشرفته‌ترین سبک قلم‌زنی جهان است ابداع کند.

رکاب‌های انگشتری که این هنرمند ساخته است با ابزار مخصوصی کوچک‌تر از یک‌ششم سر سوزن با حکاکی احادیث، ذکر ائمه اطهار (ع) و طرح‌های اسلیمی خلق و با نگین‌هایی از جنس فیروزه و عقیق تزئین شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا بیست‌وهفتم تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۷ به تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران مراجعه کنند.

کد خبر 588752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.