فرمانده پیش‌قدم در مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب

بیست‌وششم تیرماه، سالروز شهادت فرمانده ۲۲ ساله‌ای است که در مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب پیش‌قدم بود؛ شهید اصغر جوانی که فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان بوکان را بر عهده داشت و در عملیات‌های بسیاری در منطقه کردستان شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید اصغر جوانی، سال ۱۳۴۰ در اصفهان به دنیا آمد. در کلاس دوم دبیرستان با یکی از طلاب علوم دینی که برای تبلیغ از قم به اصفهان آمده بود، آشنا شد. از این طریق، مسائل سیاسی و مبارزه روحانیت با رژیم پهلوی، به ویژه مبارزات حضرت امام خمینی (ره) را شناخت.

وقتی اصغر جوانی برای خرید کتاب و تشکیل کتابخانه‌ای در اصفهان به قم سفر کرد، از روند مبارزات روحانیت، حمله ساواک به مدرسه فیضیه و ده‌ها مسئله سیاسی و اجتماعی اطلاع پیدا کرد و در تأثیرگذاری بر فکر و اندیشه اطرافیان خود کوشاتر شد.

وی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران وارد نهاد جهاد سازندگی شد و از این طریق به کردستان سفر کرد و در مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب پیش‌قدم بود.

اصغر جوانی فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان بوکان را برعهده گرفت و در عملیات‌های بسیاری در منطقه کردستان شرکت کرد. روز بیست‌وششم تیرماه سال ۱۳۶۲ در حالی که فرماندهی عملیات پاکسازی جاده سردشت پیرانشهر را بر عهده داشت، بر اثر انفجار نارنجک مجروح و پس از ۲۲ روز اغما در ۲۲ سالگی به شهادت رسید.

درباره این شهید تاکنون چندین کتاب از جمله «مسافر مهتاب» و «اینجا نزدیک است» به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب «اینجا نزدیک است» به نقل از همسر شهید می‌خوانیم: «در سال ۱۳۶۱، به زیارت خانه خدا مشرف می‌شود. قبل از عزیمت، برای رساندن پیام انقلاب به گوش دیگر مسلمانان جهان تعدادی اعلامیه و عکس‌هایی از حضرت امام (ره) به همراه خود می‌برد، اما توسط مأمورین سعودی دستگیر شده و پس از ۴۸ ساعت ایشان را به ایران بر می‌گردانند.

در تهران پس از مقداری تغییر قیافه و تهیه عکس جدید، دوباره عازم جده می‌شود. این بار به سلامتی از بازرسی گذشته و به امور عبادی و سیاسی حج می‌پردازد. حاج‌اصغر با تعداد بسیاری از حجاج کشورهای دیگر صحبت کرد و آنها را از انقلاب اسلامی ایران و شرارت‌های کفر جهانی و حقایق جنگ تحمیلی مطلع می‌کند.

تعدادی عکس با مسلمانان دیگر کشورها از ایشان به یادگار مانده است که فعالیت خستگی‌ناپذیر ایشان در مکه و مدینه را نشان می‌دهد.»

کد خبر 588745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.