از پایان اسارت دختر مشهدی در تهران تا گیرکردن دست مرد جوان در چرخ گوشت

پایان اسارت دختر مشهدی در تهران، دستگیری ۹شرور درگیرشده در بیمارستان، بازداشت جیب‌بر حرفه‌ای بهشت زهرا، لو رفتن نقشه شیطانی زن سوم مرد تهرانی، حمله موتورسواران چاقوکش به یک وکیل و گیرکردن دست مرد جوان در چرخ گوشت را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پورگودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: تیرماه سال جاری، وقوع آدم‌ربایی دختر جوانی از مشهد به تهران در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، دختری جوان توسط یک مرد با خودرو در مشهد ربوده شده و به مکان نامعلومی در تهران منتقل شده‌است. در ادامه مشخص شد، دختر ربوده شده پس از تحت فشار قرار گرفتن از سوی مرد جوان از دوستان خود در مشهد درخواست پول کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: بنابر حساسیت موضوع کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با رصدهای گسترده اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند و در ادامه متوجه شدند وی در یکی از قهوه‌خانه‌های جنوب تهران حضور دارد.

وی تصریح کرد: کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های قضائی راهی محل مورد نظر شدند و در یک عملیات منسجم وی را دستگیر کردند.

سرهنگ گودرزی اضافه کرد: متهم پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی در ابتدا منکر ارتباط خود با دختر جوان بود اما با ارائه شواهد و مدارک موجود توسط کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی به جرم آدم‌ربایی اعتراف کرد و نشانی خانه‌ای که فرد مفقود در آن حضور داشت را در اختیار کارآگاهان قرار داد.

وی با بیان اینکه متهم دارای سوابق متعدد کیفری است، گفت: کارآگاهان پس از مراجعه به خانه موردنظر دختر مفقود شده را شناسایی و وی را به خانواده‌اش تحویل دادند. با دستور قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

دستگیری ۹ شرور درگیر شده در بیمارستان

علی حسن‌پور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر، با اعلام خبر دستگیری اشرار موجب درگیری در بیمارستان تأمین اجتماعی سلمان فارسی بوشهر، اظهار کرد: ایجاد درگیری در خارج از بیمارستان سلمان فارسی بوده که با انتقال مجروحان به این بیمارستان کشیده شده است.

وی افزود: به محض اطلاع با دستور دادستانی استان بوشهر و همکاری ضابطان، ۹ فرد شرور که موجب این درگیری بودند شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر با اشاره به دستگیری این افراد به اتهام مشارکت در نزاع جمعی، ایراد ضرب و جرح عمدی و قدرت‌نمایی با اسلحه سرد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تفهیم اتهام با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

بازداشت جیب‌بر حرفه‌ای بهشت‌زهرا

سرهنگ رسول بهرامی سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: درپی افزایش سرقت لوازم شخصی شهروندان و به خصوص مسافران در محل بهشت زهرا (س) و اطراف صحن مطهر امام خمینی (ره) رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری ۲۰۵ صحن مطهر بر عهده گرفتند و گشت‌زنی‌های هدفمند افزایش داده شد.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی مشخصات سارق را شناسایی کردند، افزود: درحال گشت‌زنی و با اطلاعات به دست آمده به فردی که به صورت پیاده درحال پرسه‌زنی در اطراف حرم مطهر امام خمینی بوده مشکوک می‌شوند و متهم را زیر نظر می‌گیرند که مشاهده کردند با غفلت یکی از شهروندان اقدام به جیب‌بری کرده و به سرعت وارد عمل شده و متهم غافلگیر و دستگیر شد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تصریح کرد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت از شهروندان در بهشت زهرا (س) و اطراف حرم امام خمینی (ره) از شهروندان و به خصوص مسافران اعتراف کردند که تاکنون پنج مال‌باخته شناسایی شده‌اند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد. پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

لو رفتن نقشه شیطانی زن سوم مرد تهرانی

رسیدگی به این پرونده از بیست‌وسوم آذرماه سال ۹۸ به دنبال تماس یک شهروند با مأموران کلانتری ۱۱۱ هفت چنار آغاز شد. وی که با پلیس تماس گرفته بود، اظهار کرد: من برای سیگار کشیدن از خانه بیرون رفته بودم که یکباره با پیکر خونین پیرمرد همسایه به نام اصغر روبه‌رو شدم. او خونین روی زمین افتاده بود. من که شوکه شده بودم بلافاصله مقابل خانه دخترش که چند خانه آن طرف تر بود رفتم و او را خبر کردم. سپس با اورژانس و پلیس تماس گرفتم.

با این تماس مأموران مقابل خانه موردنظر رفتند و دریافتند پیرمرد به بیمارستان منتقل شده اما ساعتی بعد به خاطر شدت خونریزی جان سپرده است. با مرگ مرد ۸۲ ساله تحقیقات پلیسی آغاز شد و مأموران در نخستین گام از تحقیقات به بازجویی از همسایه‌ها پرداختند. در بررسی‌ها روشن شد پیرمرد قبل از انتقال به بیمارستان به آنها گفته بود همسر سومش و پسرش او را با چاقو زده‌اند.

به این ترتیب همسر سوم اصغر به نام طلعت و پسرش تحت بازجویی قرار گرفتند اما مدعی شدند پیرمرد خودزنی کرده و از چند ساعت قبل از قتلش در خانه نبوده است. طلعت در بازجویی‌های بعدی مدعی شد زن همسایه به نام مروارید در قتل همسرش دست داشته است. با این ادعا مروارید ۵۵ ساله تحت بازجویی قرار گرفت. وی که سعی داشت با دروغگویی پلیس را گمراه کند به قتل پیرمرد صاحبخانه با همدستی همسر سوم وی اعتراف کرد.

وی اظهار کرد: حدود هفت ماه پیش به عنوان مستأجر در ساختمان اصغر ساکن شدم. اوایل پیرمرد با من رفتار خوبی داشت اما بعد از مدتی اذیت‌های او شروع شد. مدتی قبل از این ماجرا پسرم برای زندگی به ترکیه رفت. او یک سگ داشت که قبل از سفر آن را به من سپرد تا بعد از چند هفته سگ را برایش بفرستم. پیرمرد از این ماجرا ناراحت بود و اعتراض می‌کرد. از طرفی بهانه پول شارژ ساختمان را می‌گرفت و می‌گفت مصرف آب و برق ما زیاد است. من از رفتارهای او خسته شده بودم.

پیرمرد بداخلاق همیشه دسته کلید گاوصندوقش را دور گردنش می‌انداخت و روی یک صندلی جلوی در ورودی ساختمان می‌نشست تا رفت‌وآمد ما را کنترل کند. او هر بار مرا می‌دید اعتراض می‌کرد و می‌گفت رفت‌وآمدهایم زیاد است. رفتارهای او برای غیرقابل تحمل شده بود تا اینکه یک روز به همسر سومش گفتم پیرمرد را می‌کشم، طلعت با خونسردی گفت در فرصتی مناسب این کار را انجام دهم. طلعت بعد از مرگ همسر دوم پیرمرد با او ازدواج کرده و از او دل خوشی نداشت.

سه روز قبل از این ماجرا طلعت را دیدم. او به خاطر اینکه شوهرش همه اموالش را به دامادش وکالت داده بود، ناراحت بود. به همین علت می‌گفت زنده بودن شوهرش بی‌فایده است. او گفت وقت آن رسیده که شوهرش را بکشیم، من هم به خاطر کینه‌ای که از پیرمرد به دل داشتم قبول کردم.

طلعت آن روز سراغم آمد و گفت شوهرش خواب است. یک چاقو برداشتم و به خانه آنها رفتم. پیرمرد یک‌باره در خواب تکان خورد و من ترسیدم اما طلعت گفت خواب پیرمرد سنگین است اما بهتر است او را با دستکش بکشم. من یک دستکش کاموایی به دست کردم و بالای سر او رفتم و ضربه‌ای به گردنش زدم. همان موقع پیرمرد بیدار شد و از خانه بیرون رفت. من هم بلافاصله به خانه‌ام رفتم.

با اظهارات این زن برای وی به اتهام قتل و برای طلعت به اتهام معاونت در جنایت کیفرخواست صادر شد و آنها در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای جلسه اولیای دم که فرزندان مقتول بودند درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس زن همسایه در جایگاه متهم ایستاد و ادعای تازه‌ای را مطرح کرد. وی گفت: من قاتل نیستم و تحت فشارهای پلیس آگاهی به قتل اعتراف کردم.

وی ادامه داد: چند سال قبل از شوهرم جدا شدم و به صیغه یک مرد درآمدم اما شرایط روحی خوبی نداشتم و داروهای اعصاب و روان مصرف می‌کردم. در آن شرایط سخت به قتل اعتراف کنم. قبول دارم پیرمرد صاحبخانه بدخلق بود و من دل خوشی از او نداشتم اما راضی به مرگ او نبودم. طلعت به علت اختلافات مالی شوهرش را کشته است. حتی چند نفر از همسایه‌ها که پیرمرد را خونین در کوچه دیده بودند همان موقع گواهی داده‌اند پیرمرد خودش گفته همسرش با همدستی پسرش او را زخمی کرده‌اند.

سپس همسر سوم قربانی در جایگاه متهم ایستاد و اتهام معاونت در قتل شوهرش را قبول کرد. وی گفت: آن روز برای اینکه زباله‌ها را بیرون ببرم در را باز گذاشته بودم. وقتی برگشتم دیدم دست و لباس‌های مروارید خونی است. من ترسیدم و فرار کردم. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده مروارید را به قصاص و طلعت را به ۱۵ سال زندان محکوم کردند.

حمله موتورسواران چاقوکش به یک وکیل

این حادثه وحشتناک صبح بیست‌ودوم تیر در خیابان یاس هشت مشهد درحالی رخ داد که وی طبق برخی اظهارات خون‌آلود کف خیابان افتاده بود.

درپی تماس یکی از همکاران این وکیل دادگستری، بلافاصله امدادگران اورژانس به محل حادثه رسیدند و پیکر غرق در خون او را به مرکز درمانی انتقال دادند. برخی شواهد حکایت از آن دارد که موتورسواران مهاجم سه نفر بودند و با شمشیر و قمه و چاقو به وکیل مذکور حمله کرده‌اند. بنابر اظهارات یکی از همکاران وکیل مجروح، استخوان پای وی به طرز وحشتناکی شکسته و لاله گوش و انگشت شست او نیز قطع شده بود که بررسی‌های پلیس در این‌باره ادامه دارد.

در همین حال عباس شیخ‌الاسلامی عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان در خصوص حمله به یک وکیل دادگستری در مشهد توضیح داد: این اتفاق روز پنجشنبه افتاده است اما ما نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری بدهیم. احتمال این هست که ضارب، موکل وکیل بوده باشد. وکیل چاقو خورده و اکنون در بیمارستان بستری است.

وی با بیان اینکه از دستگیری ضارب اطلاعاتی در دست نیست، ادامه داد: به محض اطلاع از حادثه حمله با چاقو به یکی از همکاران وکالتی در مشهد، هیئت مدیره کانون خراسان روز گذشته موضوع را به جد پیگیری کرده و به کمیسیون حقوق بشر که یکی از وظایف آن حمایت از همکاران است، ارجاع داده تا وکیل برای همکار انتخاب شود و بنا شد ریاست کانون با دادستان مشهد در خصوص پیگیری موضوع تماس حاصل کند.

گیرکردن دست مرد جوان در چرخ گوشت

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، اظهار کرد: گرفتار شدن دست یک مرد جوان در چرخ گوشت صنعتی در ساعت ۲۰:۲۵ امشب به سازمان آتش‌نشانی گزارش شد. ظاهراً او را از باقرشهر به بیمارستان امام خمینی تهران آورده بودند و برای نجات وی با آتش‌نشانی تماس گرفتند.

وی افزود: دست راست این مرد جوان از مچ دست به پایین در چرخ‌گوشت گیر کرده بود و اقدامات اولیه انجام می‌شود و آتش‌نشانان با احتیاط کامل برای اینکه آسیب بیشتری این مصدوم نبیند موفق به جداسازی بخش فلزی چرخ گوشت از دست این فرد می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: بعد از این حادثه، آتش‌نشانان تهران در اتاق عمل بیمارستان زیرنظر پزشکان عملیات جداسازی دست از چرخ گوشت صنعتی چدنی را با سنگ فلز با موفقیت بدون اینکه کارگر ۲۸ ساله آسیب بیشتری ببیند انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: گروه نجات شماره یک سازمان آتش‌نشانی به بیمارستان امام خمینی (ره) اعزام شد و در اتاق عمل و تحت نظارت کادر درمان عملیات آغاز شد. دست راست مرد جوان از مچ به پایین داخل چرخ گوشت صنعتی گرفتار شده بود که اقدامات اولیه درمانی روی این فرد انجام شد و آتش‌نشانان در یک عملیات بسیار حساس و پس از مدتی تلاش موفق شدند که بدنه ضخیم چرخ گوشت را شکاف دهند و دست این فرد را که از ناحیه انگشتان آسیب‌های زیادی دیده بود، خارج کردند و برای ادامه روند درمانی تحویل کادر درمانی دادند.

کد خبر 588641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.